" />

OSNOVE OPTIMIZACIJE SPLETNIH STRANI (SEO)

Kaj je optimizacija in zakaj je pomembna?

Dobrodošli! Veseli smo, da ste tukaj!

 

Če že poznate osnove optimizacije in dobro razumete različne SEO tehnike, lahko skočite na poglavje 2 (vseeno priporočamo, da preberete osnove in osvežite svoje znanje).

 

V tem poglavju so predstavljeni osnovni pojmi s področja optimizacije spletnih strani.

 

Kaj sploh je SEO?

 

SEO je krajšava za izraz “Search Engine Optimization”. V Sloveniji se izraz SEO prevaja v optimizacijo spletnih strani. Gre za različne tehnike povečanja kakovosti in količine obiska spletnih strani preko organskih rezultatov.

 

Za doseganje najvišjih mest boste morali razumeti, kaj ljudje iščejo. Na podlagi njihovega iskanja boste nato pripravili vsebino, ki bo najbolje ustrezala njihovemu iskanju.

 

Imate težave z razumevanjem SEO izrazov?

 

Če imate težave z razumevanjem katere od besed v tem vodiču, obiščite slovar SEO izrazov in pojmov.

 

Osnove iskalnika

 

Iskalniki raziščejo milijarde vsebin in ocenijo na tisoče dejavnikov, da ugotovijo, katera vsebina bo najverjetneje odgovorila na uporabnikovo poizvedbo.

 

Vse to počnejo tako, da odkrivajo razpoložljive vsebine na internetu. Ta proces imenujemo “indeksiranje”. V naslednjem poglavju si bomo podrobneje ogledali iskanje, indeksiranje in razvrščanje.

 

Kateri rezultati iskanja so “organski”?

 

Kot smo že omenili, so rezultati organskega iskanja tisti, ki uporabnikom ponujajo najbolj relevantno vsebino (in niso oglasi). Pred leti je bilo enostavno opaziti razliko med oglasnimi in organskimi rezultati iskanja – oglasi so bili jasno označeni kot oglasi, povezave so bile drugače obarvane, medtem ko so se organski rezultati pogosto prikazovali v obliki povezav v modri barvi. Vendar se je iskanje od takrat spremenilo.

 

Danes so strani z rezultati iskalnika – običajno znane kot “SERP” – precej drugačne kot kdajkoli prej. Poleg tradicionalnih organskih rezultatov so sedaj na voljo tudi bolj dinamične in oglaševalske “SERP funkcije”. Številne nove funkcije SERP se pojavljajo skladno s potrebami uporabnikov, vendar pa se SERP funkcije razlikujejo od države do države, na primer Google shopping oglaševanje ni na voljo v Sloveniji..

 

Če na primer v iskalnik vpišete “Vreme v Ljubljani”, boste namesto povezave do spletne strani z vremensko napovedjo za Ljubljano v rezultatih iskanja neposredno videli vremensko napoved. Podobno, če iščete “pizzerija Ljubljana”, boste videli rezultat lokalnega iskanja, ki vsebuje seznam pizzerij v Ljubljani. Takšne SERP funkcije so zelo uporabne, saj prihranijo čas in trud pri iskanju potrebnih informacij.

 

Iskalniki zaslužijo z oglaševanjem.

 

Nekatere funkcije SERP v Googlu so organske in na njih lahko vpliva optimizacija spletnih strani. Med njimi so predstavljeni delci, ki poudarjajo pomemben del organskega rezultata, in povezana vprašanja, kot so polja z nizom “Ljudje vprašajo tudi …

 

Vredno je omeniti, da obstaja veliko drugih funkcij iskanja, ki pa ne temeljijo na plačanem oglaševanju in običajno ne vplivajo na SEO. Te funkcije pogosto prikazujejo podatke, pridobljene iz lastnih virov podatkov, kot so Wikipedija, WebMD in IMDb.

 

Zakaj je optimizacija spletne strani (SEO) tako zelo pomembna?

 

Čeprav plačljivo oglaševanje, družbena omrežja in druge spletne platforme prinašajo promet na spletne strani, pa večino spletnega prometa še vedno generirajo organski zadetki.

 

Organski rezultati so videti bolj verodostojni in prejmejo več klikov kot plačljivi oglasi. Na primer, v ZDA na plačljive oglase klikne le približno 2,8 % ljudi.

 

Če povzamemo, imajo organski zadetki, tako na mobilnih napravah kot namiznih računalnikih, približno 20-krat več možnosti za pridobitev obiskovalcev kot PPC, kar še dodatno izpostavi pomen dobrega uvrščanja spletne strani, ki ga dosežemo z izvajanjem optimizacije.

 

Optimizacija spletnih strani (SEO) je eden izmed redkih spletnih marketinških kanalov, ki lahko dolgoročno vpliva na vaše konverzije, tudi če z izvajanjem optimizacije začasno prenehate. Če uporabnikom zagotovite kvalitetno vsebino, ki si zasluži visoko uvrstitev za izbrane ključne besede, bo vaš promet na strani postopoma naraščal. V primerjavi z optimizacijo oglaševanje za povečanje prometa na vaši spletni strani zahteva stalni finančni vložek.

 

Iskalniki, kot je Google, se nenehno izboljšujejo in uporabljajo napredne algoritme za razumevanje in interpretacijo vsebine spletnih strani. Kljub temu pa lahko s pravilno optimizacijo spletne strani, ki vključuje uporabo ustreznih ključnih besed, meta opisov, strukture spletne strani in drugih tehnik, iskalnikom pomagamo bolje razumeti vsebino naše spletne strani in jo uvrstiti višje v iskalnih rezultatih.

 

Kdaj je čas, da najamete strokovnjaka, svetovalca ali agencijo za optimizacijo spletne strani?

 

Odločitev je odvisna od vaše pripravljenosti za učenje, časa, ki ga imate na voljo, in kompleksnosti vaše spletne strani. Osnove optimizacije spletne strani lahko izvedete sami, nadaljnji koraki pa bodo zahtevali poglobljeno strokovno znanje.

 

Ko iščete strokovno pomoč za izvajanje optimizacije vaše spletne strani, morate biti pozorni na to, katero agencijo izberete. Agencije in ostali izvajalci SEO storitev, se zelo razlikujejo po kakovosti izvajanja, zato je pomembno, da izberete zanesljivega in izkušenega strokovnjaka.

 

White hat vs black hat SEO

 

“White hat SEO tehnike sledijo smernicam iskalnikov, kot so Google, in uporabljajo etične in trajnostne pristope k optimizaciji spletnih strani. Cilj teh pristopov je izboljšati uporabniško izkušnjo in zagotoviti kakovostno vsebino, ki bo uporabnikom koristila. White hat SEO tehnike vključujejo na primer ustvarjanje kakovostnih vsebin, uporabo ustreznih ključnih besed, izboljšanje uporabniške izkušnje in pridobivanje naravnih povezav.

 

“Black hat SEO uporablja manipulativne tehnike, ki poskušajo izkoristiti vrzeli v algoritmih iskalnikov, da dobijo visoke uvrstitve v rezultatih iskanja. Te tehnike pogosto kršijo smernice iskalnikov in lahko vodijo do sankcij, kot so nižanje uvrstitve, kaznovanje in celo umik spletne strani iz indeksa iskalnika. Zaradi tega se white hat SEO priporoča kot trajnostna in varna strategija za izboljšanje uvrstitve spletnih strani v iskalnikih.

 

Kaznovanje s strani iskalnikov lahko povzroči resne posledice za podjetja in spletne strani. Zato je pomembno, da se izogibate uporabi neetičnih in tveganih praks ter iščete strokovnjake za SEO, ki sledijo najboljšim praksam in smernicam iskalnikov. Tako lahko zgradite dolgoročno in stabilno prisotnost na spletu ter preprečite morebitne negativne posledice za vaše podjetje.

 

Iskalniki in SEO industrija, si delita veliko skupnih ciljev

 

Iskalniki, kot je Google, imajo na voljo številne vire in smernice, ki lahko pomagajo lastnikom spletnih strani, da izboljšajo svojo prisotnost na spletu in bolje razumejo, kako delujejo algoritmi iskanja. Google ima celo svoj priročnik za izvajanje optimizacije, podoben temu vodiču.

 

Google lahko pomaga preko za centra za pomoč Google Search Central Help Community.

 

Upoštevanje smernic iskalnikov je ključnega pomena za dobro optimizacijo vaše spletne strani. Osredotočite se tudi na uporabniško izkušnjo. Zagotovite, da je vaša spletna stran enostavna za uporabo, pregledna, hitra in ponuja kakovostno vsebino, ki bo uporabnikom pomagala rešiti njihove težave ali izpolniti njihove potrebe. To bo vodilo do dolgoročnega uspeha vaše spletne strani in vas osvobodilo tveganj, povezanih z black hat SEO tehnikami.

 

Smernice za Google Webmaster

Osnovna načela:

  • Naredite stran za uporabnike, ne za iskalnike.
  • Ne zavajajte uporabnikov.
  • Izogibajte se trikom, namenjenih impulzivnemu izboljšanju razvrstitve.
  • Pomislite, kaj naredi vašo spletno stran edinstveno, funkcionalno ali privlačno.

 

Izognite se:

  • Samodejnemu ustvarjanju vsebin
  • Ustvarjanju strani z malo ali brez izvirne vsebine (kopiranje vsebine)
  • Prikrivanju besedila in povezav.

 

Tukaj si oglejte še ostale Smernice za Google Webmaster

 

Smernice za Bing Webmaster

Osnovna načela:

  • Zagotovite jasno, globoko, privlačno in preprosto iskanje vsebine na spletnem mestu.
  • Ohranite jasne in smiselne naslove strani.
  • “Socialni signali” lahko pozitivno vplivajo na to, kako se na dolgi rok organsko uvrščate.
  • Hitrost strani skupaj z dobro uporabniško izkušnjo je izjemnega pomena.
  • Uporabite alt oznake za opis slik, tako da lahko Bing prepozna vsebino.

 

Izognite se:

  • Kratki vsebini,
  • Nestrukturiranim URL naslovom, ki ne vključujejo ključnih besed.
  • Skrivanju povezav v Javascript/Flash/Silverlight.
  • Podvajanju vsebin.

 

Smernice za lokalna iskanja v Googlu

 

Za podjetja, ki delujejo na lokalni ravni, na primer frizerski salon,  ima Google posebne smernice in orodja za izboljšanje vidljivosti v lokalnem iskanju, med katerimi je tudi Google My Business (GMB). GMB je brezplačno orodje, ki omogoča podjetjem, da se pojavijo v iskalnih rezultatih in na zemljevidih, kar je ključno za lokalni SEO.

Pri ustvarjanju profila na GMB je pomembno, da podjetje zagotovi pravilne in natančne podatke, kot so naslov, telefonska številka, delovni čas, fotografije itd. Prav tako je pomembno, da upravljate svoj profil redno in ga posodabljate, saj to vpliva na vašo vidljivost v lokalnem iskanju.

 

Izognite se:

  1. Ustvarjanju seznamov Google My Business za spletne strani, ki za to niso upravičene,
  2. Napačnemu prikazovanju vaših osnovnih poslovnih informacij,
  3. Uporabi poštnih predalov ali virtualnih pisarn,
  4. Zlorabi ocen na Google My Business preko lažnih ocen vašega podjetja ali lažnih negativnih ocen vaših konkurentov,
  5. Delanju napak zaradi nepoznavanja podrobnosti Googlovih smernic

 

Če želite svojo spletno strani optimizirati tudi  v iskalniku Bing, se posvetite še njihovim smernicam.

Oglejte si celotne Bing Webmaster smernice tukaj

 

Lokalna, nacionalna ali mednarodna optimizacija spletne strani (SEO)?

 

Lokalna podjetja se pogosto osredotočajo na optimizacijo spletnih strani za ključne besede lokalnega namena, kot so “[storitev] + [blizu mene]” ali “[storitev] + [mesto]”, da bi pritegnila potencialne stranke, ki iščejo izdelke ali storitve v določenem lokalnem okolju. Vendar pa vsa podjetja ne delujejo lokalno. Veliko spletnih mest cilja na uporabnike na nacionalni ali mednarodni ravni. Za več informacij o tem, kako se lotiti lokalne, nacionalne ali mednarodne optimizacije spletne strani, si preberite četrto poglavje SEO vodiča.

 

Ustreznost namenu iskanja

 

Ustreznost namenu iskanja je ključnega pomena pri optimizaciji spletne strani. Namesto, da bi poskušali prevarati iskalnike, se osredotočite na razumevanje in izpolnjevanje želja uporabnikov. Ko nekdo nekaj išče na spletu, ima v mislih konkreten želeni izid. Lahko gre za odgovor na določeno vprašanje, nakup izdelka ali storitve, rezervacijo termina, prenos datoteke ali karkoli drugega. Ta želeni izid se imenuje “uporabniški namen”. Če želite doseči uspeh pri optimizaciji spletne strani, morate zagotoviti, da je vaša vsebina relevantna in koristna za želeni uporabniški namen. To vključuje uporabo pravih ključnih besed in zagotavljanje dobre uporabniške izkušnje na strani.

 

Če oseba izvede iskanje »bandov«, je njen namen najti glasbene skupine, poročne skupine, ansamble, …

 

Vaša naloga je, da uporabnikom zagotovite točno določeno vsebino, ki si je želijo, in v obliki, v kateri si je želijo.

 

Vrste uporabniških namenov:

Informacije: Iskanje informacij. Primer: “Kateri pametni telefon posname kvalitetne fotografije?”

Navigacija: Iskanje določene spletne strani. Primer: “Mimovrste”

Nakup: Iskanje z namenom nakupa. Primer: “Najnižja cena Samsung Galaxy A20”

 

Vpogled v namen iskanja lahko pridobite tako, da “googlate” želene ključne besede in ocenite trenutne rezultate iskanja.

 

Ocenite tudi vsebino, ki jo imajo konkurenti na najvišjih mestih. Vprašajte se, kako lahko na vaši spletni strani zagotovite boljšo vsebino?

 

Umestitev ustreznih, avtentičnih in kvalitetnih vsebin na vaši spletni strani vam bo pomagala pri višji razvrstitvi rezultatov iskanja, hkrati pa bo vzpostavila verodostojnost in zaupanje v vašo blagovno znamko.

 

Preden se lotite dela, morate dobro razumeti namen in cilje vaše spletne strani in si pripraviti strateški SEO načrt.

 

Spoznajte namen vaše spletne strani

 

Vsaka spletna stran je drugačna, zato si vzemite čas, da resnično razumete vse atribute in namen vaše spletne strani. Na ta način boste lažje določili, na katera področja SEO se morate osredotočiti, kje in kako boste sledili konverzijam in kako jim boste določili vrednost.

 

Zapišite si vaše KPI-je (ključne kazalnike uspešnosti) za merjenje donosa naložbe v optimizacijo spletne strani (SEO).

Pogosti ključni kazalniki uspešnosti:

  • spletni nakup (prodaja),
  • prenos aplikacije/datoteke,
  • oddaja povpraševanja,
  • telefonski klic.

 

Če je vaše podjetje lokalno, določite KPI-je tudi v Googlu My Business. Na voljo imate:

  • Kliki za klic,
  • Kliki na spletno mesto,
  • Navodila za pot (navigacija).

 

Ste opazili, da točki, kot sta » uvrstitev na 1. mesto za določeno ključno besedo« in »promet«, nista na seznamu KPI-jev? To je namerno.

Optimizacija spletnih strani (SEO) je proces, s katerim vašo spletno stran uvrstimo višje med iskalne zadetke. Uvrstitev med prve zadetke pa še ne pomeni uspeha! Poleg dobre uvrstitve je pomembno, da spletna stran privablja obiskovalce, s čimer se poveča promet na strani, ki se nato pretvori v ciljno konverzijo, kot so prodaja, oddaja povpraševanj, telefonski klici, itd.

 

Katero spletno stran, bi raje imeli:

 

  • spletno stran s 1.000 obiskovalci na mesec in 5 osebami, ki izpolnijo kontaktni obrazec
  • spletno stran s 300 obiskovalci na mesec in 30 osebami, ki izpolnijo kontaktni obrazec?

 

Če želite z optimizacijo spletne strani privabiti čim več obiskovalcev na vašo spletno stran z namenom zbiranja konverzij, bi najbrž zbrali tisto s 300 obiskovalci! Preden pričnete z izvajanjem optimizacije, se prepričajte, da ste si zastavili prave poslovne cilje. Načrtovanje (in doseganje) dobro zastavljenih ciljev je ena najpomembnejših stvari, ki jih lahko storite pri SEO optimizaciji.

 

Sedaj pa popijte drugo skodelico kave in se potopite  v 2. poglavje – Kako delujejo iskalniki: Crawling, indeksiranje in razvrščanje.