" />

SEO vodič

Kot smo omenili v 1. poglavju, iskalniki želijo uporabnikom ponuditi najboljšo vsebino na spletu. Obstajajo zato, da odkrijejo, razumejo in organizirajo spletno vsebino, in da bi uporabnikom ponudijo najustreznejše rezultate za določene iskalne nize.

Da se bo vaša spletna stran prikazala med rezultati iskanja, mora biti vsebina najprej vidna iskalnikom. Gre za verjetno najpomembnejši del optimizacije spletnih strani (SEO). Če vaše spletne strani ni mogoče najti v brskalniku, se ta nikakor ne bo pojavila niti med rezultati iskanja (SERP).

rfg

Kako delujejo iskalniki?

Iskalniki delujejo preko treh osnovnih funkcij:

  1. Crawling (iskanje po spletu): iskanje vsebin po internetu in pregled kode (vsebine) za vsak URL, ki ga najdejo.
  2. Indeksiranje: shranjevanje in organiziranje vsebin, ki jo odkrije med postopkom “crawlinga”. Ko je stran v indeksu, se lahko prikaže kot rezultat ustreznim iskalnim poizvedbam.
  3. Uvrstitev: Navajanje vsebine, ki bo najbolje odgovorila na iskalčevo poizvedbo. Rezultati so razvrščeni od najbolj ustreznih do najmanj ustreznih.

Kaj pravzaprav je crawling?

Crawling je proces odkrivanja, v katerem iskalniki pošljejo skupino robotov (znanih kot pajki), da poiščejo novo in posodobljeno vsebino. Ne glede na vrsto prikaza vsebine (lahko je spletna stran, slika, videoposnetek, PDF itd.) jo t.i. pajki odkrijejo preko povezav.

Search engine robots, also called spiders, crawl from page to page to find new and updated content.

Googlebot začne z delom tako, da sledi povezavam na spletnih straneh in poišče nove URL-je. S premikanjem po poti povezav lahko pajek poišče novo vsebino in jo doda v svoj indeks – ogromna zbirka podatkov odkritih URL-jev. Gre za nekakšno bazo vseh vsebin. Ko iskalec išče informacije, iskalnik preko svoje baze izbere najbolj primerno vsebino za iskano ključno besedo.

Kaj je indeks iskalnika?

Iskalniki obdelujejo in shranjujejo informacije, ki jih najdejo v indeksu – ogromni bazi vsebine, ki so jo odkrili in menijo, da je dovolj dobra za iskalce.

Razvrstitev v iskalnikih

Ko nekdo izvede iskanje, iskalniki preiščejo svoj indeks in nato prikažejo vsebino v upanju, da bodo rešili iskalčevo poizvedbo. Ponujanje rezultatov iskanje glede na ustreznost je znano kot razvrščanje. Na splošno velja pravilo prednosti boljši vsebini. Višje, kot je spletna stran uvrščena, tem bolj je iskalnik prepričan, da je ta vsebina dobra za vpisano poizvedbo.

Možno je blokirati pajke delu strani ali celotni spletni strani ali naročiti iskalnikom, naj se izogibajo shranjevanju določenih strani v njihov indeks. Če želite, da vašo vsebino najdejo iskalci, se morate najprej prepričati, da je dostopna pajkom in jo je mogoče indeksirati.

Iskalniki si med seboj niso enaki

Mnogi začetniki se sprašujejo o relativnem pomenu določenih iskalnikov. Večina ljudi ve, da ima Google največji tržni delež, toda kako pomembno je optimizirati za Bing, Yahoo in druge iskalnike? Resnica je, da kljub obstoju več kot 30 večjih spletnih iskalnikov SEO skupnost posveča pozornost le Googlu. Zakaj? Ker ima Google izredno velik tržni delež na področju spletnega iskanja. Če vključimo Google Slike, Google Zemljevide in YouTube, se več kot 90 % spletnih iskanj zgodi na Googlu – to je skoraj 20-krat Bing in Yahoo skupaj.

Iskanje po vsebini: ali lahko iskalniki najdejo vaše strani?

Kot smo pravkar poudarili, je zagotovitev, da se vaše spletno mesto preišče in indeksira, predpogoj za prikaz v iskalnih rezultatih (SERP). Če spletno stran že imate, bi bilo dobro, da najprej preverite, koliko vaših strani je v indeksu. Ta podatek bo povedal, ali Google išče po vsebini in najde vse strani, ki jih že imate.

Eden od načinov za preverjanje indeksiranih strani je “site:yourdomain.com”, operater za napredno iskanje. Pojdite na Google in v iskalno vrstico vnesite »site:yourdomain.com«. Videli boste rezultate, ki jih ima Google v svojem indeksu za navedeno spletno stran:

A screenshot of a site:moz.com search in Google, showing the number of results below the search box.

Število rezultatov, ki jih prikaže Google (glejte »Približno XX rezultatov« zgoraj), ni natančno, vendar vam daje dobro predstavo o tem, katere strani so indeksirane na vašem spletnem mestu in kako so trenutno prikazane v rezultatih iskanja.

Za natančnejše rezultate spremljajte in uporabite poročilo Pokritost indeksa v storitvi Google Search Console. Lahko se registrirate tudi v Google Search Console. S tem orodjem oddate zemljevide spletnih mest za svoje spletno stran in med drugim spremljate, koliko poslanih strani je bilo dejansko dodanih v Googlov indeks.

Moja spletna stran se ne prikaže med rezultati iskanja? Tukaj navajamo nekaj možnih razlogov, zakaj:

  • Vaša spletna stran je popolnoma nova in še ni bila preiskana.
  • Vaša spletna stran ni povezana z nobenim zunanjim spletnim mestom.
  • Navigacija po vašem spletnem mestu robotu otežuje njegovo učinkovito “pajkanje”.
  • Vaša spletna stran vsebuje kodo, ki blokira indeksiranje.
  • Google je vaše spletno mesto kaznoval.

Povejte iskalnikom, kako naj preiščejo vaše spletno mesto

Če ste uporabili Google Search Console ali napredno iskanje “site:domain.com” in ugotovili, da nekatere vaše pomembne strani manjkajo v indeksu in/ali so bile nekatere vaše nepomembne strani pomotoma indeksirane, obstaja nekaj načinov, ki jih lahko implementirajte, da Googlebot usmerite, kako se naj vaša spletna vsebina indeksira. Če iskalnikom poveste, kako naj iščejo po vaši spletni strani, vam lahko omogoči boljši nadzor nad tem, kaj se nahaja v indeksu.

Večina ljudi enostavno pozabiti, da obstajajo strani, za katere bi bilo bolje, da jih Google ne vključi v svoj indeks. Če želite vključiti stvari, kot so stari URL-ji, ki imajo “slabo” vsebino, podvojeni URL-ji (filtriranje v spletni trgovino), posebne strani s promocijskimi kodami, testne strani itd. Če želite Google usmeriti uporabite robots.txt.

Robots.txt

Datoteke Robots.txt se nahajajo v korenskem imeniku spletnih mest (npr. domena.si/robots.txt) in nakazujejo, kateri deli vaše spletne strani bi iskalniki morali in katere ne smejo indeksirati.

Kako Googlebot obravnava datoteke robots.txt

  • Če Googlebot ne najde datoteke robots.txt za spletno stran, nadaljuje s pajkom po spletnem mestu.
  • Če Googlebot najde datoteko robots.txt za spletno stran, bo običajno upošteval predloge in nadaljeval s pajkom po spletni strani.
  • Če Googlebot med poskusom dostopa do datoteke robots.txt na spletni strani naleti na napako in ne more ugotoviti, ali ta obstaja ali ne, ne bo pajkal po spletnem mestu.

Crawl budget!

Proračun za pajkanje je povprečno število URL-jev, ki jih bo Googlebot preiskal na vaši spletni strani, preden jo bo zapustil. Zato optimizacija proračuna za pajkanje zagotavlja, da Googlebot ne izgublja časa z iskanjem po vaših nepomembnih straneh in tako tvega, da bo prezrl vaše pomembne strani. Proračun za pajkanje je pomembnejši na zelo velikih spletnih straneh z več deset tisoč URL-ji. Nikoli pa ni slaba ideja, da pajkom preprečite dostop do vsebine, ki za iskalnike ni pomembna. Pazite le, da ne blokirate dostopa do strani, na katere ste dodali druge direktive, kot so kanonične oznake ali oznake brez indeksa. Če je Googlebot blokiran na strani, ne bo mogel videti navodil na tej strani.

Vsi spletni roboti ne sledijo datoteki robots.txt. Obstajajo ustvarjajo boti, ki ne upoštevajo tega protokola. Pravzaprav nekateri slabi akterji uporabljajo datoteke robots.txt, da poiščejo, kje ste našli svojo zasebno vsebino. Čeprav se morda zdi logično blokirati pajke na zasebnih straneh, kot so strani za prijavo in skrbništvo, tako da se ne prikažejo v indeksu, umestitev lokacije teh URL-jev v javno dostopno datoteko robots.txt pomeni tudi, da ljudje z zlonamernim namenom jih lažje najdejo. Bolje je, da te strani ne indeksirate in jih zaprete za prijavnim obrazcem, namesto da jih postavite v datoteko robots.txt.

Definiranje parametrov URL-ja v GSC

Nekatere spletne strani (najpogostejša pri spletnih trgovinah) omogočajo enako vsebino na voljo na več različnih URL-jih, tako da URL-jem dodajo določene parametre. Če ste kdaj nakupovali na spletu, ste verjetno zožili iskanje s filtri. Na Amazonu lahko na primer iščete »čevlji« in nato izboljšate iskanje po velikosti, barvi in ​​slogu. Vsakič, ko izboljšate, se URL nekoliko spremeni:

https://www.evino.si/vina

https://www.evino.si/vina?ow_barva_vina=42

 

Kako Google ve, katero različico URL-ja naj prikaže iskalcem? Google se zelo dobro ukvarja s samim ugotavljanjem reprezentativnega URL-ja, vendar lahko uporabite funkcijo parametrov URL-ja v Google Search Console, da Googlu natančno poveste, kako želite, da obravnava vaše strani. Če s to funkcijo sporočite Googlebotu “ne pajka po URL-jih s parametrom ____”, potem v bistvu zahtevate, da to vsebino skrijete pred Googlebotom, kar bi lahko povzročilo odstranitev teh strani iz rezultatov iskanja. To je tisto, kar želite, če ti parametri ustvarjajo podvojene strani, vendar ni idealno, če želite, da se te strani indeksirajo.

Ali lahko pajki (crawlers) najdejo vso vašo pomembno vsebino?

Zdaj, ko poznate nekatere taktike za zagotavljanje iskanja iskalnikov, da se izogibajo vaši nevažni vsebini, se poučimo o optimizacijah, ki lahko Googlebotu pomagajo najti vaše pomembne strani.

Včasih bo iskalnik lahko našel dele vaše strani z iskanjem po spletni strani, vendar so druge strani ali odseki morda zakriti zaradi različnih razlogov. Pomembno je, da se prepričate, da lahko iskalniki odkrijejo vso vsebino, ki jo želite indeksirani, in ne samo domačo stran.

Vprašajte se: Lahko bot plazi po vaši spletni strani, in ne samo na to?

Ali je vaša vsebina skrita za prijavo?

Če od uporabnikov zahtevate, da se pred dostopom do določene vsebine prijavijo, izpolnijo obrazce ali odgovorijo na ankete, iskalniki ne bodo videli teh zaščitenih strani. Pajek se tam zagotovo ne bo prijavil.

Se zanašate na iskalnike na spletni strani?

Roboti ne morejo uporabljati iskalnikov na spletni strani. Nekateri posamezniki menijo, da če postavijo iskalno polje na svojo spletno stran, bodo iskalniki lahko našli vse, kar njihovi obiskovalci iščejo.

Ali je besedilo skrito v ne-besedilni vsebini?

Slike, videoposnetke, GIF-e itd. se ne sme uporabljati za prikaz besedila, ki ga želite indeksirati. Medtem ko so iskalniki vse boljši pri prepoznavanju slik, še vedno ni zagotovila, da bodo lahko prebrali in razumeli besedilo, ki se nahaja na sliki. Zato je vedno najbolje dodati besedilo znotraj HTML oznake vaše spletne strani.

Ali lahko iskalniki sledijo navigaciji vašega spletnega mesta?

Tako kot mora iskalnik odkriti vašo spletno stran prek povezav z drugih spletnih strani, potrebuje notranje povezave na vaši spletni strani, ki ga vodijo od strani do strani. Če imate stran, ki jo želite najti iskalniki, vendar ni povezana z nobeno drugo stranjo, je tako dobra kot nevidna. Veliko strani naredi kritično napako pri strukturiranje svoje navigacije na načine, ki so nedostopni za iskalnike, ovira njihovo sposobnost, da se na seznamu v rezultatih iskanja.

Pogoste napake pri krmarjenju, ki lahko izvlečejo poiskalnikom, da ne vidijo vsega spletnega mesta:

  • Krmarjenje po mobilnem omrežju, ki prikazuje drugačne rezultate kot navigacija po namizju
  • Vsaka vrsta krmarjenja, kjer elementi menija niso v HTML-ju, kot so navigacije z omogočenim JavaScriptom. Google je dobil veliko boljši pri plazenje in razumevanje Javascript, vendar to še vedno ni popoln proces. Bolj zanesljiv način za zagotovitev, da se nekaj najde, razume in indeksira Google, je, da ga da v HTML.
  • Prilagajanje ali prikaz enolične krmarjenja določeni vrsti obiskovalca v primerjavi z drugimi, se lahko zdi, da se priplava v iskalni iskalnik
  • Pozabljanje na povezavo do primarne strani na spletnem mestu prek navigacije – ne pozabite, povezave so poti, ki jih pašci sledijo novim stranm!

Zato je bistveno, da ima vaše spletno mesto jasno navigacijo in koristne strukture map URL-ja.

Imate čisto informacijsko arhitekturo?

Informacijska arhitektura je praksa organiziranja in označevanja vsebin na spletni strani za izboljšanje učinkovitosti in najdenosti uporabnikov. Najboljša informacijska arhitektura je intuitiven, kar pomeni, da uporabnikom ni treba razmišljati zelo težko skozi vašo spletno stran ali najti nekaj.

Ali uporabljate kartoteke spletnih mest?

Zemljevid spletnega mesta je ravno tak, kot se sliši: seznam URL-jev na vašem mestu, ki jih lahko pašci uporabijo za odkrivanje in indeksiranje vsebine. Eden izmed najlažje načinov za zagotavljanje Googla je iskanje vaših strani z najvišjo prednostno nalogo, ustvarjanje datoteke, ki ustreza Googlovim standardom in jo pošljete prek Googlove iskalne konzole. Medtem ko pošiljanje sitemap ne nadomesti potrebe po dobri krmarjenju po mestu, lahko zagotovo pomaga pazilci slediti poti do vseh vaših pomembnih strani.

Prepričajte se, da ste v iskalnike vključili samo URL-je, ki jih želite indeksirate, in prepričajte se, da boste iskalcem dali dosledna navodila. Na primer, ne vključite URL-ja v zemljevid spletnega mesta, če ste blokirali ta URL prek robotov.txt ali vključite URL-je v zemljevid spletnega mesta, ki so dvojniki in ne želena, canonična različica (v poglavju 5!) bomo zagotovili več informacij o canonicalizaciji.

Če vaše spletno mesto nima nobenih drugih spletnih mest, ki bi se povezala z tem, ga boste morda še vedno lahko indeksirani tako, da boste v Iskalni konzoli Google Poiščite kazalo. Ni zagotovila, da bodo v indeks vključili oddani URL, vendar je vredno poskusiti!

Ali pavli dobivajo napake, ko poskušajo dostopati do vaših URL-jev?

V postopku iskanja URL-jev na vašem mestu lahko pašček naleti na napake. V poročilu »Napake pri iskanju po iskanju« google iskalne konzole lahko odkrijete URL-je, na katerih se to morda dogaja – to poročilo vam bo prikazalo napake strežnika in ne najdenih napak. Strežniške dnevniške datoteke vam lahko pokažejo tudi to, kot tudi zakladnica drugih informacij, kot so pogostost iskanja, vendar ker je dostop do in seciranje dnevniške datoteke strežnika bolj napredna taktika, ne bomo razpravljali na dolžino v Vodniku začetnika, čeprav lahko izveste več o tem tukaj.

Preden lahko s poročilom o napakah pri iskanju poiščite kaj pomembnega, je pomembno razumeti napake strežnika in napake »ni bilo mogoče najti«.

4xx Kode: Ko iskalniki ne morejo dostopati do vsebine zaradi napake odjemalca

4xx napake so napake odjemalca, kar pomeni, da zahtevani URL vsebuje slabo sintakso ali je ni mogoče izpolniti. Ena najpogostejših napak 4xx je napaka »404 – ni najdeno«. Do teh lahko pride zaradi tipke URL, izbrisane strani ali zlomljene preusmeritve, samo da napišejo nekaj primerov. Ko iskalniki zadenejo 404, ne morejo dostopati do URL-ja. Ko uporabniki zadenejo 404, se lahko ustrahujejo in odidejo.

5xx Kode: Ko iskalniki ne morejo dostopati do vsebine zaradi napake strežnika

5xx napake so strežniške napake, kar pomeni, da strežnik, na katerem se nahaja spletna stran, ni izpolnil zahteve iskalca ali iskalnika za dostop do strani. V poročilu Googlove iskalne konzole »Napaka pri iskanju po iskanju« je zavihek namenjen tem napakam. To se običajno zgodi zato, ker je zahtevek za URL-jev časovno iztečen, zato je Googlebot zahtevo opustil. Če želite izvedeti več o odpravljenju težav s povezljivostjo strežnika, si oglejte Googlovo dokumentacijo.

K sreči lahko tako iskalcem kot iskalnikom poveste, da se je vaša stran premaknila – 301 (trajno) preusmeritev.

Ustvarite strani 404!

Stran 404 prilagodite tako, da dodate povezave na pomembne strani na vaši strani, iskalnik in celo podatke za stik. Tako obstaja manjša vrjetnost, da se bodo obiskovalci zapustili vašo spletno stran, ko bodo naleteli na stran 404.

Recite, da premaknete stran iz example.com/young-dogs/  v  example.com/puppies/. Iskalniki in uporabniki potrebujejo most, da prečkajo od starega URL-ja do novega. Most je preusmerjanje 301.

Ko izvedete 301: Ko ne izvajate 301:
Povezava Lastniški kapital Prenese lastniški kapital povezave s stare lokacije strani na nov URL. Brez 301 se avtoriteta iz prejšnjega URL-ja ne prenese na novo različico URL-ja.
Indeksiranje Pomaga Googlu najti in indeksiranje nove različice strani. Prisotnost 404 napak samo na vašem spletnem mestu ne škoduje uspešnosti iskanja, vendar pa lahko uvrstitev / trgovina strani 404 povzroči, da padejo iz indeksa, z uvrstitve in prometa gre z njimi — yikes!
Uporabniška izkušnja Uporabnikom zagotavlja, da najdejo stran, ki jo iščejo. Če dovolite obiskovalcem, da kliknejo mrtve povezave, jih namesto na predvideno stran popeljejo na strani z napakami, kar je lahko zastrašujoče.

Sama koda stanja 301 pomeni, da se je stran trajno premaknila na novo mesto, zato se izogibajte preusmeritvi URL-jev na nepomembne strani – URL-jev, kjer vsebina starega URL-ja dejansko ne živi. Če stran razvrsti poizvedbo in jo 301 na URL z drugačno vsebino, lahko pade na položaj ranga, ker vsebine, ki je bila pomembna za to določeno poizvedbo, ni več. 301s so močni – premaknite URL-je odgovorno!

Imate tudi možnost 302 preusmerjanje strani, vendar je to treba rezervirano za začasne poteze in v primerih, ko prehod link equity ni tako velika skrb. 302 so kot cestni obtok. Začasno siliš promet po določeni poti, ampak ne bo večno tako.

Pazite na preusmerjanje verig!

Googlebot lahko težko doseže vašo stran, če mora preusmerjevati več. Google te “preusmeritvene verige” imenuje in priporočajo, da jih čim bolj omeji. Če preusmerite example.com/1 na example.com/2, potem se kasneje odločite, da ga preusmerite na example.com/3, je najbolje, da odstranite posrednika in preprosto preusmerite example.com/1 example.com/3.

 

Ko se prepričate, da je vaše mesto optimizirano za iskanje po mestih, je naslednji vrstni red poslovanja, da se prepričate, da ga je mogoče indeksirati.

 

Indeksiranje: Kako iskalniki interpretirajo in shranjujejo vaše strani?

 

Ko se prepričate, da je vaše mesto preiskano, je naslednji poslovni vrstni red, da se prepričate, da ga je mogoče indeksirate. Tako je – samo zato, ker je vaše mesto mogoče odkriti in poiskati z iskalnikom, ne pomeni nujno, da bo shranjeno v njihovem indeksu. V prejšnjem razdelku o plazevanju smo razpravljali o tem, kako iskalniki odkrivajo vaše spletne strani. Indeks je tam, kjer so shranjene odkrite strani. Ko iskalec poišče stran, jo iskalnik ukaže tako, kot bi ga brskalnik. Pri tem iskalnik analizira vsebino strani. Vse te informacije so shranjene v indeksu.

 

Preberite več o tem, kako indeksiranje deluje in kako lahko poskrbite, da bo vaše mesto v tej vse pomembne zbirke podatkov.

 

Ali lahko vidim, kako Googlebotov plazilec vidi moje strani?

 

Da, predpomnjena različica vaše strani bo odražala posnetek zadnjega iskanja Googlebota.

Google brska po spletnih straneh in predpomnilnikih na različnih frekvencah. Bolj uveljavljena, znana spletna mesta, ki pogosto objavljajo kot https://www.nytimes.com, se bodo plazila pogosteje kot manj znane spletne strani.

Izgled predpomnjene različice strani si lahko ogledate tako, da kliknete spustno puščico ob URL-ju v SERP in izberete »Predpomnjena«:

Ogledate si lahko tudi različico mesta, ki je samo za besedilo, da določite, ali se vaša pomembna vsebina učinkovito preiska in predpomni.

 

Ali so strani kdaj odstranjene iz indeksa?

 

Da, strani lahko odstranite iz indeksa! Nekateri glavni razlogi za odstranitev URL-ja vključujejo:

  • URL vrača napako »ni bilo najdeno« (4XX) ali napako strežnika (5XX) – To je lahko naključno (stran je bila premaknjena in preusmeritev 301 ni bila nastavljena) ali namerno (stran je bila izbrisana)
  • URL je imel dodano meta oznako noindex – To oznako lahko lastniki spletnih mest dodajo, da bi iskalniku naročili, naj stran izpusti iz svojega indeksa.
  • URL je bil ročno kaznan, ker je kršil smernice spletnegamasterja iskalnika in je bil zato odstranjen iz indeksa.
  • URL je bil blokiran od iskanja z dodatkom gesla, ki je potrebno, preden lahko obiskovalci dostopajo do strani.

Če menijo, da se stran na vašem spletnem mestu, ki je bila prej v Googlovem indeksu, ne prikazuje več, lahko uporabite orodje za preverjanje URL-ja za učenje stanja strani ali uporabite Fetch kot Google, ki ima funkcijo »Indeksiranje zahtev« za pošiljanje posameznih URL-jev v indeks. (Bonus: GSC orodje “fetch” ima tudi možnost “render”, ki vam omogoča, da vidite, če obstajajo kakšne težave s tem, kako Google razlaga vašo stran).

Povejte iskalnikom, kako indeksirajte spletno mesto

Roboti meta direktive

Meta direktive (ali “meta oznake”) so navodila, ki jih lahko daste iskalnikom glede tega, kako želite, da se vaša spletna stran obravnava.

Iskalnim iskalcem lahko poveste stvari, kot so »ne indeksirajte te strani v rezultatih iskanja« ali »ne podajte lastniškega kapitala povezave na nobene povezave na strani«. Ta navodila se izvršijo prek Robots Meta Tags v <glavnem>na vaših HTML straneh (najpogosteje uporabljenih) ali prek X-Robots-Tag v glavi HTTP.

Roboti meta oznako

Roboti meta oznako lahko uporabljate v <glava> html vaše spletne strani. Lahko izključi vse ali določene iskalnike. Naslednje so najpogostejši meta direktive, skupaj s tem, v kakšnih situacijah jih lahko uporabljate.

indeks/noindex pove motorjem, ali je treba stran poiskati in hraniti v indeksu iskalnikov za pridobivanje. Če se odločite za uporabo »noindexa«, komunicirate z iskalci, ki jih želite izključiti iz rezultatov iskanja. Iskalniki privzeto domnevajo, da lahko indeksirajo vse strani, zato je uporaba vrednosti »indeksa« nepotrebna.

  • Kdaj boste morda uporabili: stran lahko označite kot »noindex«, če poskušate obdelati tanke strani iz Googlovega indeksa spletnega mesta (ex: strani profila, ki jih je ustvaril uporabnik), vendar jih še vedno želite dostopne obiskovalcem.

sledi/nofollow pove iskalnikom, ali je treba slediti povezavam na strani ali ne. “Sledite” rezultati v botov po povezavah na vaši strani in podajanje lastniškega kapitala povezave prek teh URL-jev. Ali, če se boste izvolili za delo “nofollow,” iskalniki ne bodo sledili ali ne prenesejo nobenega lastniškega kapitala povezave do povezav na strani. Privzeto se domneva, da imajo vse strani atribut »sledi«.

  • Ko boste morda uporabili: nofollow se pogosto uporablja skupaj z noindexom, ko poskušate preprečiti indeksiranje strani in preprečiti, da bi pažka sledila povezavam na strani.

noarhive se uporablja za omejevanje iskalnikov, da shranijo predpomnjeno kopijo strani. Motorji bodo privzeto ohranili vidne kopije vseh strani, ki so jih indeksirane, dostopne iskalcem prek predpomnjene povezave v rezultatih iskanja.

  • Ko boste morda uporabili: če zaženete spletno mesto za e-poslovanje in se cene redno spreminjajo, lahko razmislite o noarhivni oznaki, da bi iskalcem preprečili, da bi videli zamujane cene.

Tukaj je primer meta roboti noindex, nofollow tag:

<! DOCTYPE html><html><head><meta name=”roboti” content=”noindex, nofollow” /></head><body>… </telo></html>

Ta primer izključuje vse iskalnike iz indeksacije strani in sledenja povezavam na strani. Če želite izključiti več pajkov, na primer googlebot in bing, je v redu uporabiti več oznak za izključitev robotov.

Meta direktive vplivajo na indeksiranje, ne pa na plazjenje

Googlebot mora poiskati po vaši strani, da bi videli njegove meta direktive, tako da če poskušate preprečiti, da bi plazilniki dostopali do določenih strani, meta direktive niso način za to. Roboti oznake morajo biti poiskani, da jih je treba spoštovati.

X-Roboti-Tag

Oznaka x-roboti se uporablja v glavi HTTP vašega URL-ja, ki zagotavlja več prilagodljivosti in funkcionalnosti kot meta oznake, če želite blokirati iskalnike na lestvici, ker lahko uporabljate navadne izraze, blokirate datoteke, ki niso HTML, in uporabite oznake noindex, ki so na voljo po mestu.

Na primer, lahko preprosto izključite celotne mape ali vrste datotek (na primer moz.com/no-bake/old-recipes-to-noindex):

<Files ~ “\/?no\-bake\/.*”> Header set X-Robots-Tag “noindex, nofollow”</Files>

Izvedeni finančni instrumenti, ki se uporabljajo v meta oznaki robotov, se lahko uporabljajo tudi v oznaki X-Robots-Tag.

Ali določene vrste datotek (kot pdf):

<Files ~ “\.pdf$”> Header set X-Robots-Tag “noindex, nofollow”</Files>

Če želite več informacij o Meta Robot Tags, raziščite Google Robots Meta Tag Specifikacije.

Nasvet za WordPress:

Na nadzorni plošči > nastavitve > branje preverite, ali polje »Vidljivost iskalnika«   ni potrditveno. To blokira iskalnike, ki prihajajo na vašo spletno stran prek vaših robotov.txt datoteko!

Razumevanje različnih načinov, na ki lahko vplivate na preiskanje in indeksiranje, vam bo pomagalo preprečiti pogoste paste, ki lahko preprečijo iskanje pomembnih strani.

Uvrstitev: Kako iskalniki razvrstijo URL-je?

Kako iskalniki zagotovijo, da ko nekdo vnese poizvedbo v iskalno vrstico, dobi ustrezne rezultate v zameno? Ta postopek je znan kot razvrščanje ali naročanje rezultatov iskanja po najbolj relevantnih najmanj pomembnih za določeno poizvedbo.

Za določitev ustreznosti iskalniki uporabljajo algoritme, postopek ali formulo, s katero se shranjene informacije pridobijo in naročijo na pomenske načine. Ti algoritmi so skozi leta prestali številne spremembe, da bi izboljšali kakovost rezultatov iskanja. Google na primer vsak dan prilagodi algoritme – nekatere od teh posodobitev so manjše kakovosti, druge pa so posodobitve jedra/širokega algoritma, ki se uporabljajo za reševanje določenega vprašanja, kot je Pingvin za reševanje neželene e-novice. Oglejte si zgodovino sprememb Google Algoritma za seznam potrjenih in nepotrjenih Googlovih posodobitev, ki segajo nazaj v leto 2000.

Zakaj se algoritem tako pogosto spreminja? Ali google samo poskuša, da nas držijo na nihah? Medtem ko Google ne razkriva vedno podrobnosti o tem, zakaj počnejo to, kar počnejo, vemo, da je Cilj Googla pri prilagajanju algoritmov izboljšati splošno kakovost iskanja. Zato bo Google kot odgovor na vprašanja o posodobitvi algoritma odgovoril z nečim po vrsti: “Vedno izdelujemo kakovostne posodobitve.” To pomeni, da če je vaše spletno mesto utrpelo po prilagoditvi algoritma, ga primerjajte z Googlovimi  smernicami za kakovost ali smernicami za raterkakovosti iskanja , oba zelo poveta v smislu tega, kaj želijoiskalniki.

Kaj želijo iskalniki?

Iskalniki so si vedno želeli enako: zagotoviti uporabne odgovore na vprašanja iskalca v najbolj koristnih formatih. Če je to res, zakaj se potem zdi, da je SEO zdaj drugačen kot v preteklih letih?

Pomisli na to v smislu, da se nekdo uči novega jezika.

Sprva je njihovo razumevanje jezika zelo rudimentarno — »See Spot Run«. Skozi čas se njihovo razumevanje začne poglabljati in se učijo semantike – pomena za jezikom in odnosa med besedami in frazami. Sčasoma, z dovolj prakse, študent pozna jezik dovolj dobro, da bi celo razumel nit, in je sposoben zagotoviti odgovore na celo nejasna ali nepopolna vprašanja.

Ko so se iskalniki šele začeli učiti našega jezika, je bilo veliko lažje igrati sistem z uporabo trikov in taktik, ki dejansko gredo proti kakovostnim smernicam. Vzemite na primer nadev ključnih besed. Če ste želeli uvrstiti za določeno ključno besedo, kot so “smešne šale”, bi lahko dodali besede “smešne šale” kupkrat na svojo stran, in da je drzno, v upanju, da poveča svojo uvrstitev za ta izraz:

Dobrodošli v smešnih šalah! Govoriva  smešne šale  na svetu. Smešne šale so  zabavne  in  nore. Tvoja smešna šala  čaka. Usedite se in berite smešne    šale,  ker smešne šale vas lahko osrečijo in smešneje. Nekaj smešnih najljubših smešnihšal.

Ta taktika, narejena za grozne uporabniške izkušnje, in namesto da bi se smejali smešnim šalam, so ljudi bombardirali z nadležnim, težko berenim besedilom. Morda je delovalo v preteklosti, vendar to ni nikoli tisto, kar iskalniki želeli.

Vloge, ki jih imajo povezave pri optimizaciji spletnih strani (SEO)

Ko govorimo o povezavah, bi lahko pomenili dve stvari. Backlinks ali “dohodne povezave” so povezave z drugih spletnih mest, ki kažejo na vaše spletno mesto, medtem ko so notranje povezave povezave na lastnem spletnem mestu, ki kažejo na vaše druge strani (na istem mestu).

Povezave so zgodovinsko igrale veliko vlogo v SEO. Zelo zgodaj so iskalniki potrebovali pomoč pri ugotavljanju, kateri URL-ji so bili bolj zaupanja vredni kot drugi, da bi jim pomagali določiti, kako uvrstiti rezultate iskanja. Izračun števila povezav, ki so kazale na katero koli dano mesto, jim je to pomagalo.

Backlinks deluje zelo podobno kot v resničnem življenju WoM (Word-of-Mouth) napotnice. Vzemimo hipotetično kavarno, Jennyjino kavo, za primer:

  • Napotitve drugih = dober znak avtoritete
    • Primer: Veliko različnih ljudi vam je povedalo, da je Jenny’s Coffee najboljša v mestu
  • Napotitve od sebe = prislonjena, tako da ni dober znak avtoritete
    • Primer: Jenny trdi, da je Jenny’s Coffee najboljša v mestu
  • Napotitve iz nepomembnih ali nizkokakovostnih virov = ni dober znak avtoritete in bi vas lahko celo označili za neželeno smeti
    • Primer: Jenny je plačala, da ljudje, ki nikoli niso obiskali njene kavarne, povejo drugim, kako dobro je.
  • Ni napotitve = nejasna avtoriteta
    • Primer: Jenny’s Coffee je morda dobra, vendar nisi mogel najti nikogar, ki ima mnenje, tako da ne moreš biti prepričan.

Zato je bil PageRank ustvarjen. PageRank (del Googlovega temeljnega algoritma) je algoritem za analizo povezav, imenovan po enem od Ustanoviteljev Googla, Larryju Pageu. PageRank ocenjuje pomen spletne strani z meritev kakovosti in količine povezav, ki kažejo nanjo. Predpostavka je, da bolj relevantna, pomembna in zaupanja vredna spletna stran je, več povezav bo pridobila.

Bolj naravne backlinks imate z visoko avtoritetnih (zaupanja vrednih) spletnih strani, boljše so vaše možnosti, da se uvrstijo višje znotraj rezultatov iskanja.

Vsebina vloge v SEO

Ne bi bilo smisla povezati, če ne bi usmerili iskalcev na nekaj. Da je nekaj zadovoljna! Vsebina je več kot le besede; to je vse, kar je namenjeno, da jih porabijo iskalci – tam je video vsebina, vsebina slike in seveda besedilo. Če so iskalniki odzivni stroji, je vsebina sredstvo, s katerim motorji dostavijo te odgovore.

Kadarkoli nekdo izvede iskanje, je na tisoče možnih rezultatov, kako se torej iskalniki odločijo, katere strani bo iskalec našel dragocene? Velik del določanja, kje se bo vaša stran uvrstila za določeno poizvedbo, je, kako dobro se vsebina na vaši strani ujema z nakano poizvedbe. Z drugimi besedami, ali se ta stran ujema z besedami, ki so bile preiskane, in pomaga izpolniti nalogo, ki jo je iskalec poskušal doseči?

Zaradi tega poudarka na zadovoljstvu uporabnikov in opravilu ni strogih meril, kako dolgo naj bo vsebina, kolikokrat mora vsebovati ključno besedo ali kaj ste vstavili v oznake glave. Vsi tisti lahko igrajo vlogo pri tem, kako dobro se stran izvaja pri iskanju, vendar naj bo poudarek na uporabnikih, ki bodo brali vsebino.

Danes so z več sto ali celo tisoči signalov za uvrstitev najboljši trije ostali dokaj dosledni: povezave do vaše spletne strani (ki služijo kot znaki verodostojnosti tretjih oseb), vsebine na strani (kakovostne vsebine, ki izpolnjujejo namero iskalca) in RankBrain.

Kaj je RankBrain?

RankBrain je strojno učna komponenta Googlovega osnovnega algoritma. Strojno učenje je računalniški program, ki s pomočjo novih opazovanj in podatkov o usposabljanju še naprej izboljšuje svoje napovedi skozi čas. Z drugimi besedami, vedno se uči in ker se vedno uči, bi se morali rezultati iskanja nenehno izboljševanje.

Če rankBrain na primer opazi nižji URL lestvice, ki uporabnikom zagotavlja boljši rezultat od URL-jev višjega ranga, lahko stavite, da bo RankBrain te rezultate prilagodil, premakni ustreznejši rezultat višje in manjše ustrezne strani degradirate kot stran z stranjo.

Kot večina stvari z iskalnikom, ne vemo točno, kaj obsega RankBrain, vendar očitno tudi ljudje v Googlu.

Kaj to pomeni za optimizacijo spletnih strani (SEO)?

Ker bo Google še naprej spodbujal RankBrain za spodbujanje najbolj relevantne, koristne vsebine, se moramo osredotočiti na izpolnjevanje iskalnega namena bolj kot kdaj koli prej. Zagotovite najboljše možne informacije in izkušnje za iskalce, ki bi lahko pristali na vaši strani, in naredili ste velik prvi korak za dobro uvrstitev v iskalniku.

Metrike sodelovanja: korelacija, zavlačevanje ali oboje?

Pri Googlovih lestvicah so metrike sodelovanja najverjetneje del korelacije in delne zavlačevanja.

Ko rečemo meritve zaroke, mislimo na podatke, ki predstavljajo način interakcije iskalcev z vašo spletno stranjo iz rezultatov iskanja. To vključuje stvari, kot so:

  • Kliki (obiski iz iskanja)
  • Čas na strani (čas, ki ga je obiskovalec porabil na strani pred odhodom)
  • Stopnja odskakanja (odstotek vseh sej spletnega mesta, kjer so si uporabniki ogledali samo eno stran)
  • Pogo-lepljivo (klik na organski rezultat in nato hitro vrnitev v SERP izbrati drug rezultat)

Številni testi, so kazali, da meritve zaroke korelacijo z višjo razvrstitev, vendar je bilo o zavlačevanju vročerazpravljati. So metrike dobre angažiranosti samo kažejo na visoko uvrščena mesta? Ali pa so mesta uvrščena visoko, ker imajo dobre metrike za sodelovanje?

Kaj je povedal Google

Čeprav še nikoli niso uporabljali izraza “neposredni signal za razvrščanje”, je Bilo jasno, da absolutno uporabljajo podatke o klikih za spreminjanje SERP za določene poiščite.

Po mnenju Googlovega nekdanjega šefa za kakovostiskanja , Udi Manber:

“Na samo uvrstitev vplivajo podatki o kliku. Če odkrijemo, da za določeno poizvedbo 80% ljudi klikne na #2 in samo 10% klikne na #1, čez nekaj časa ugotovimo, da je verjetno #2 tisti, ki si ga ljudje želijo, zato ga bomo zamenjali.”

Še en komentar nekdanjega Googlovega inženirja Edmonda Lauja je v tem:

“Precej jasno je, da bi vsak razumen iskalnik uporabil podatke o kliku na lastne rezultate, da bi se vrnil v uvrstitev za izboljšanje kakovosti rezultatov iskanja. Dejanska mehanika, kako se uporabljajo podatki o kliku, je pogosto lastna, vendar Google očitno uporablja podatke o klikih s patenti na sistemih, kot so postavke vsebine, prilagojene rangu.”

Ker mora Google vzdrževati in izboljšati kakovost iskanja, se zdi neizogibno, da so metrike sodelovanja več kot korelacije, vendar se zdi, da Google ne kliče metrike za sodelovanje “signal za razvrščanje”, ker se te meritve uporabljajo za izboljšanje kakovosti iskanja, rang posameznih URL-jev pa je le skoprodukt tega.

Kateri testi so potrdili

Različni testi so potrdili, da bo Google prilagodil SERP vrstni red kot odgovor na sodelovanje iskalca:

Ker se meritve za sodelovanje uporabnikov jasno uporabljajo za prilagajanje SERP-jev za kakovost, spremembe položaja pa uvrščajo kot osteoproizvod, lahko z lahkoto rečemo, da se morajo SEO-ji optimizirati za angažiranje. Engagement ne spreminja objektivne kakovosti vaše spletne strani, temveč vašo vrednost iskalcem glede na druge rezultate za to poizvedbo. Zato bi lahko po nobenih spremembah na vaši strani ali njenih backlinkih upadlo na lestvicah, če vedenje iskalcev kaže, da so jim druge strani bolj všeč.

V smislu razvrščanja spletnih strani se meritve zarok obnašajo kot preverjanje dejstev. Objektivni dejavniki, kot so povezave in vsebina, najprej razvrstijo stran, nato pa metrike zaroke pomagajo Googlu prilagoditi, če niso pravilno.

Razvoj rezultatov iskanja

Ko je iskalnikom manjkalo veliko prefinjenosti, ki jih imajo danes, je bil izraz “10 modrih povezav” skovan, da bi opisal ravno strukturo SERP. Vsakič, ko je bilo opravljeno iskanje, bi Google vrnil stran z 10 organskimi rezultati, vsak v isti obliki.

V tej iskalni pokrajini je bilo držanje #1 mesto sveti gral SEO. Ampak potem se je nekaj zgodilo. Google je začel dodajati rezultate v novih oblikah na svojih straneh rezultatov iskanja, imenovanih SERP funkcije. Nekatere od teh funkcij SERP vključujejo:

  • Plačani oglasi
  • Priporočeni delci
  • Ljudje vprašajo tudi polja
  • Lokalni (zemljevid) paket
  • Plošča znanja
  • Povezave do spletnih mest

Google pa ves čas dodaja nove. Celo eksperimentirali so z “nič-rezultat SER-jev”, pojav, kjer je bil na SERP prikazan samo en rezultat grafa znanja brez rezultatov pod njim, razen možnosti za “ogled več rezultatov”.

Dodajanje teh funkcij je povzročilo nekaj začetne panike iz dveh glavnih razlogov. Številne od teh značilnosti so povzročile nadaljnje potiskanje organskih rezultatov na SERP. Še en sled je, da manj iskalcev klikne na organske rezultate, saj se na sam SERP odziva na več poizvodov.

Zakaj bi google to storil? Vse sega nazaj v izkušnjo iskanja. Vedenje uporabnika kaže, da so nekatere poiivnice bolje zadovoljne z različnimi oblikami vsebine. Oglejte si, kako se različne vrste funkcij SERP ujemajo z različnimi vrstami poizvedbenih namer.

Namen poizvedbe Možna aktivirana funkcija SERP
Informativne Priporočeni delček
Informativno z enim odgovorom Graf znanja / takojšen odgovor
Lokalni Paket zemljevidov
Transakcijske Nakupovanje

Govorili bomo več o nakani v poglavju 3, vendar je za zdaj pomembno vedeti, da je mogoče odgovore dostaviti iskalcem v širokem obsegu oblik in kako strukturirate vsebino, lahko vpliva na obliko, v kateri se prikaže viskanju.

Lokalizirano iskanje

Iskalnik, kot je Google, ima lasten lasten indeks lokalnih poslovnih seznamov, iz katerega ustvarja lokalne rezultate iskanja.

Če opravljate lokalno SEO delo za podjetje, ki ima fizično lokacijo stranke lahko obiščete (ex: zobozdravnik) ali za podjetje, ki potuje na obisk svojih strank (ex: vodovodar), poskrbite, da boste zahtevali, preverili in optimizirali  brezplačno Google My Business Listing.

Ko gre za lokalizirane rezultate iskanja, Google uporabi tri glavne dejavnike za določitev razvrstitve:

  1. Ustreznost
  2. Razdalja
  3. Pomen

Ustreznost

Pomembnost je, kako dobro se lokalno podjetje ujema s tem, kar išče iskalec. Da bi zagotovili, da podjetje dela vse, kar lahko, da bi bilo pomembno za iskalce, se prepričajte, da so informacije podjetja temeljito in natančno izpolnjene.

Razdalja

Google uporablja vašo geo-lokacijo, da bi vam bolje služil lokalni rezultati. Lokalni rezultati iskanja so izjemno občutljivi na bližino, kar se nanaša na mesto iskalca in/ali mesto, navedeno v poizvedbi (če je iskalec vključeval eno).

Rezultati ekološkega iskanja so občutljivi na lokacijo iskalca, čeprav so redko tako izobči kot v lokalnih rezultatih pakiranja.

Pomen

S pomembnostjo kot dejavnikom, Google išče, da nagradi podjetja, ki so dobro znana v resničnem svetu. Poleg tega, da je podjetje brez povezave, Google išče tudi nekatere spletne dejavnike za določitev lokalne uvrstitve, kot so:

Gostov

Število Googlovih pregledov, ki jih prejme lokalno podjetje, in mnenje teh pregledov, imata prividen vpliv na njihovo sposobnost uvrstitve v lokalne rezultate.

Citati

“Poslovna navedba” ali “poslovni seznam” je sklicevanje na lokalno podjetje “NAP” (ime, naslov, telefonska številka) na lokalizirani platformi (Yelp, Acxiom, YP, Infogroup, Localeze itd.).

Na lokalne lestvice vplivata število in doslednost lokalnih poslovnih citatov. Google podatke iz najrazličnejših virov vleče v nenehno izmišljovanje lokalnega poslovnega indeksa. Ko Google najde več doslednih sklicevanja na ime podjetja, lokacijo in telefonsko številko, krepi Googlovo »zaupanje« v veljavnost teh podatkov. To nato vodi do tega, da lahko Google pokaže poslovanje z višjo stopnjo zaupanja. Google uporablja tudi informacije iz drugih virov v spletu, kot so povezave in članki.

Ekološka razvrstitev

Najboljše prakse SEO veljajo tudi za lokalni SEO, saj Google pri določanju lokalne uvrstitve upošteva tudi položaj spletne strani v rezultatih ekološkega iskanja.

V naslednjem poglavju se boste naučili najboljših praks na strani, ki bodo Googlu in uporabnikom pomagale bolje razumeti vašo vsebino.

[Bonus!] Lokalna angažiranost

Čeprav ga Google ni na seznamu kot lokalni dejavnik razvrstitve, se bo vloga sodelovanja povečala le, ko bo čas šel naprej. Google še naprej bogati lokalne rezultate z vključitvijo podatkov iz resničnega sveta, kot so priljubljeni časi za obisk in povprečna dolžina obiskov…

… in celo zagotavlja iskalcem z možnostjo, da postavljajo poslovna vprašanja!

Na lokalne rezultate nedvomno bolj kot kdajkoli prej vplivajo podatki v resničnem svetu. Ta interaktivnost je način interakcije iskalcev z lokalnimi podjetji in odzivanje nanje, ne pa zgolj statične (in igrive) informacije, kot so povezave in citati.

Ker želi Google iskalcem zagotoviti najboljše, najpomembnejše lokalne podjetja, je smiselno, da za določitev kakovosti in ustreznosti uporabijo meritve za sodelovanje v realnem času.

Ni vam treba poznati ins in outs Googlovega algoritma (to ostaja skrivnost!), do zdaj pa bi morali imeti odlično izhodiščno znanje o tem, kako iskalnik najde, interpretira, shranjuje in uvršča vsebino. Oboroženi s tem znanjem, se naučimo o izbiri ključnih besed, ki jih bo vaša vsebina ciljala v poglavju 3 (Keyword Research)!

KONTAKT

    4. Raziskava ključnih besed

    5. On page SEO

    6. Tehnična optimizacija

    7. Podporne povezave in avtoriteta

    8. Merjenje in sledenje SEO rezultatom