" />

Raziskava ključnih besed

Razumete, kaj želi vaše občinstvo najti?

Uvod

 

 

Zdaj, ko ste se naučili, kako se prikaže v rezultatih iskanja, določimo, katere ključne besede ciljati v vsebini vaše spletne strani in kako pripraviti to vsebino, da bi zadovoljili uporabnike in iskalnike.

 

 

 

Moč raziskav ključnih besed je v boljšem razumevanju vašega ciljnega trga in načina iskanja vaše vsebine, storitev ali izdelkov.

 

Raziskave ključnih besed vam nudijo pomembne podatke za iskanje, ki vam lahko pomagajo odgovoriti na vprašanja, kot so:

 

  • Kaj ljudje iščejo?
  • Kakšen je obseg iskanja?
  • V kateri obliki želijo te informacije?

 

V tem poglavju boste spoznali orodja in strategije za pridobitev teh informacij. Hkrati pa se boste naučili taktik, ki vam bodo pomagale pri pripravi kvalitetne vsebine.

 

 

Pred začetkom raziskova ključnih besed si zastavljajte vprašanja

 

Preden zaćnete z optimizacijo, morate zelo dobro razumeti, svoje stranke in vaše cilje.

 

Tu pogosto postanejo napake. Preveč ljudi preskoči ta ključni korak načrtovanja, ker raziskave ključnih besed trajajo čas in zakaj porabiti čas, ko že veste, za kaj želite uvrstiti?

 

Odgovor je, da je tisto, za kar želite uvrstiti in kar vaše občinstvo dejansko želi, pogosto dve zelo različni stvari. Osredotočanje na ciljno skupino in uporabo podatkov o ključnih besedah za izboljševanje teh spoznanj bo veliko uspešnejših oglaševalskih akcij kot osredotočanje na samovoljne ključne besede.

 

Primer: Jaka in Tadej prodajata brez glutenski sladoled v Ljubljani. Da lahko naredimo kvalitetno raziskavo ključnih besed, si zastavljata vprašanja, kot so:

 

  • Katere vrste sladoleda, sladic, prigrizkov itd. ljudje iščejo?
  • Kdo išče te izraze?
  • Kdaj ljudje iščejo sladoled, prigrizke, sladice itd.?
    • Ali obstajajo trendi po sezonah skozi leto?
  • Kako ljudje iščejo sladoled?
    • Katere besede uporabljajo?
    • Kakšna vprašanja postavljajo?
    • Ali se v mobilnih napravah izvaja več iskanj?
  • Zakaj ljudje iščejo sladoled?
    • Ali posamezniki, iščejo sladoled, ki pomaga z zdravjem, ali samo iščejo, da bi zadovoljili svoje potrebe?
  • Kje se nahajajo potencialne stranke – lokalno, nacionalno ali mednarodno?

 

Kako lahko pripravite najboljšo vsebino za iskalce – kaj vsi ti ljudje iščejo in kakšne rezultate iskanja si želijo? Zastavljanje teh vprašanj je prvi in ključni korak raziskave ključnih besed, ki vam bo v pomoč pri pripravi kvalitetne vsebine.

 

 

Imate težave z razumevanjem SEO besedišča?

 

Če imate težave s katero koli besedo v tem vodiču, smo za vas pripravili slovar SEO izrazov in pojmov.

 

Oglejte si slovar SEO izrazov in pojmov.

 

Katere izraze iščejo ljudje?

 

Morda lahko opišete, kaj počnete, ampak kako pa mislite, da ciljna skupina sploh najde vaše produkte, storitve, informacije,…? Odgovor na to vprašanje je prvi korak, ki je ključen v procesu raziskovanja ključnih besed.

 

Odkrivanje ključnih besed

 

V mislih imate morda nekaj ključnih besed, za katere bi se radi visoko uvrstili. To bodo stvari, kot so vaši izdelki, storitve ali druge teme naslovi vaše spletne strani, in so odlične ključne besede za vaše raziskave, zato začnite tam! Te ključne besede lahko vnesete v orodje za raziskovanje ključnih besed, za odkrivanje povprečnega mesečnega obsega iskanja in podobnih ključnih besed. V naslednjem razdelku bomo v večji globini vnesli obseg iskanja, ki vam lahko med fazo odkrivanja pomaga ugotoviti, katere različice ključnih besed so najbolj priljubljene med iskalci.

 

Ko vnesete ključne besede v orodje za raziskovanje ključnih besed, boste začeli odkrivati druge ključne besede, pogosta vprašanja in teme za vsebino, ki ste jih morda drugače spregledali.

 

Uporabimo primer cvetličarja, ki je specializiran za poroke.

 

Vnašanje “poroke” in “cvetličar” v orodje za raziskovanje ključnih besed, lahko odkriješ zelo relevantne, zelo iskane sorodne izraze, kot so:

 

  • Poročni šopki
  • Nevestne rože
  • cvetličarniška poročna trgovina

 

V postopku odkrivanja ustreznih ključnih besed za vašo vsebino boste morda opazili, da se obseg iskanja teh ključnih besed zelo razlikuje. Čeprav želite ciljati na izraze, ki jih ciljna skupina išče, je v nekaterih primerih morda ugodneje ciljati izraze z nižjim obsegom iskanja, ker so veliko manj konkurenčni.

 

Ker so lahko ključne besede visoke in nizke konkurence so zato ugodne za vašo spletno stran. Pomaga vam lahko tudi pri izbiranju ključnih besed, ki bodo vaši spletni strani dale največjo strateško prednost.

 

Diverzifikacijo!

 

Pomembno je, da upoštevate, da v celotno spletno stran ne uvrščate ključnih besed – uvrstite jih v strani. Pri velikih blagovnih znamkah pogosto vidimo uvrstitev na domačo stran za številne ključne besede, za večino spletnih strani pa to običajno ni tako. Veliko spletnih strani prejme več ekološkega prometa na strani, ki ni domača stran, zato je pomembno, da vaše spletne strani shranite tako, da optimizirate vsake edinstvene dragocene ključne besede.

 

 

Kako pogosto se ti izrazi preiskajo?

 

Odkrivanje nosilca iskanja

 

Višji kot je obseg iskanja za dano ključno besedo ali frazo ključne besede, več dela je (običajno) potrebno za doseganje višjih uvrstitev. Velike blagovne znamke pogosto zasedejo najboljših 10 rezultatov za ključne besede z visokim obsegom iskanja. Če ste ravno začeli na spletu in vaša blagovna znamka še ni razširjena in greste z istimi ključnimi besedami, lahko boj za uvrstitev traja leta truda.

 

Običajno, večji kot je obseg iskanja, večja je konkurenca in trud, potreben za doseganje uspeha organske razvrstitve. Pojdite prenizko in tvegate, da nebo nobenih iskalcev na vaši strani. V mnogih primerih je lahko naj-ugodnejše, če ciljamo na zelo specifične, nižje iskalne izraze konkurence. V SEO-ju imenujemo te dolgo repne ključne besede.

 

Razumevanje “long tail ključnih besed”

 

Super se bi bilo uvrstiti #1 za ključno besedo “čevlji”… ali bi?

 

Čudovito je obravnavati ključne besede, ki imajo 50.000 iskanj na mesec ali celo 5.000 iskanj na mesec, v resnici pa ti priljubljeni iskalni izrazi pomenijo le, da je del vseh iskanj, opravljenih na spletu. Ključne besede z zelo visokim obsegom iskanja lahko celo kažejo na nedvoumni namen, ki bi vas lahko, če ciljate na te izraze, spravile v nevarnost, da bi pritegnile obiskovalce vaše spletne strani, katerih cilji se ne ujemajo z vsebino, ki jo ponuja vaša stran.

 

Če iskalec želi vedeti vrednost pice, naroči pico? Si našel restavracijo, da bi vzela družino? Google ne ve, zato ponujajo te funkcije, ki vam pomagajo izboljšati vašo iskanje.

 

Če iščete “pica”, Google meni, da vas morda zanima tudi “sir”. Ne motijo se…

 

Si hotel najti picerijo za kosilo? Funkcija “Discover more places” SERP ima to pokrito.

 

Preostalih 75% leži v “debeli sredini” in “long tail” iskanja.

 

Ne podcenjujte teh manj priljubljenih ključnih besed. Ključne besede z dolgim repom z nižjim obsegom iskanja se pogosto bolje pretvarjajo, saj so iskalci pri iskanjih bolj specifični in namerni. Na primer, oseba, ki išče “čevlje” je verjetno samo brskanje. Po drugi strani pa ima nekdo, ki išče “najboljša cena rdečih ženskih tekaških čevljev velikosti 7”, pripravljeno svojo denarnico.

 

Vprašanja so SEO zlato!

 

Odkrivanje vprašanj, ki jih ljudje postavljajo v vašem prostoru – in dodajanje teh vprašanj in njihovih odgovorov na stran s pogostimi vprašanji – lahko prinaša neverjeten organski promet za vašo spletno stran.

 

 

Pridobivanje podatkov z obsegom iskanja

 

Zdaj, ko ste odkrili ustrezne iskalne izraze za svojo spletno stran in njihove ustrezne obsege iskanja, lahko še bolj strateško preučite svoje konkurente in ugotovite, kako se lahko iskanja razlikujejo glede na sezono ali lokacijo.

 

Ključne besede konkurenta

 

Morda boste selili veliko ključnih besed. Kako veš, s katerim se najprej lotiti? Dobro bi bilo dati prednost ključnim besedam visokega glasu, za ki jih vaši konkurenti trenutno ne uvrščajo. Na strani flip ste lahko videli tudi, katere ključne besede s seznama so konkurenti že razvrstili. Te besede so razvrstene po prioritetah. Prve so super, ko želite izkoristiti zamujane priložnosti vaših konkurentov, medtem ko spodnje bolj agresivne strategije, ki vas napeljejo na tekmo za ključne besede, ki jih vaši tekmovalci že dobro opravljajo.

 

Ključne besede po sezonah

 

Vedeti o sezonskih trendih je lahko koristno pri določanju strategije vsebine. Če na primer veste, da se trend iskanja za ključno besedo “menjava pnevmatik” začne v oktobra do konca novembra, potem lahko pripravite vsebino mesece vnaprej in jo optimizirate okoli teh mesecev.

 

Ključne besede po regijah

 

Bolj strateško lahko ciljate na določeno lokacijo tako, da zožite raziskave ključnih besed na določena mesta ali države v Google Načrtovalcu ključnih besed ali ocenite “zanimanje po podregij” v Google Trends. Geo-specifične raziskave lahko pomagajo, da bo vaša vsebina bolj pomembna za ciljno občinstvo. Morda boste na primer ugotovili, da se iskanja razlikujejo glede na posamezne regije. Prekmursi in primorci za iskanje določenih stvari lahko uporabljajo drugačne izraze.

 

 

Kateri format najbolje prilega iskalcovem namenu?

 

V poglavju 2 smo se naučili o funkcijah SERP. To ozadje nam bo pomagalo razumeti, kako iskalci želijo porabiti informacije za določeno ključno besedo. Oblika, v kateri se Google odloči prikazati rezultate iskanja, je odvisna od namena. Google te cilje v svojih smernicah kakovosti opisuje kot “vedeti” (poišči informacije), “storiti” (doseči cilj), “spletno mesto” (poišči določeno spletno stran) ali “obiskati osebno” (obiščite lokalno podjetje).

 

Medtem ko obstaja na tisoče možnih vrst iskanja, si pobliže oglejmo pet glavnih kategorij namena:

 

  1. Informativne poizvedbe: Iskalec potrebuje informacije, kot je ime pasu ali višina Empire State Buildinga.
  2. Navigacijske poizvedbe: Iskalec želi iti na določeno stran na internetu, kot je Facebook ali domača stran RTV SLO.
  3. Transakcijske poizvedbe: Iskalec želi nekaj narediti, na primer kupiti letalsko vozovnico ali poslušati pesem.
  4. Komercialna preiskava: Iskalec želi primerjati izdelke in najti najboljšega za svoje specifične potrebe.
  5. Lokalne poizvedbe: Iskalec želi najti nekaj lokalno, kot so bližnji kavarni, zdravnik ali glasbeno prizorišče.

 

Pomemben korak v procesu raziskovanja ključnih besed je raziskovanje SERP-a za posamezno ključno besedo, ki jo želite ciljati. Če želite vedeti, kakšno vsebino želi ciljno občinstvo, glejte obstoječe rezultate v SERP-u!

 

Google je natančno ocenil vedenje trilijonov iskanj v poskusu zagotavljanja najbolj želene vsebine za vsako specifično iskanje ključnih besed.

 

Vzemite iskanje “obleke,” na primer:

 

S strani nakupovalnega vozička lahko ugotovite, da je Google določil veliko ljudi, ki iščejo “obleke”, saj želijo nakupovati obleke na spletu.

 

Za to ključno besedo je tudi funkcija lokalnega paketa, ki kaže na Željo Googla, da pomaga iskalcem, ki morda iščejo lokalne prodajalce oblek.

 

Če je poizvedba nedvomna, bo Google včasih vključeval tudi funkcijo »refine by« in tako iskalcem pomagal določiti, kaj iščejo. S tem lahko iskalnik zagotovi rezultate, ki bolje pomagajo iskalecu doseči svojo nalogo.

 

Google ima široko paleto vrst rezultatov, ki jih lahko služi glede na poizvedbo, zato če ciljate na ključno besedo, glejte SERP, da bi razumeli, kakšno vrsto vsebine morate ustvariti.

 

 

Orodja za določanje vrednosti ključne besede

 

Kakšno vrednosti bi doda posamična ključna beseda vaši spletni strani? Ta orodja vam lahko pomagajo odgovoriti na to vprašanje:

 

  • Google Načrtovalnik ključnih besed – Google AdWords Načrtovalnik ključnih besed je bil v preteklosti najbolj pogosto izhodišče za raziskave ključnih besed SEO. Vendar pa načrtovalec ključnih besed omeji podatke o obsegu iskanja posamezne ključne besede tako, da obseg ključnih besed združi.
  • Google Trends – Googlovo orodje za trend ključnih besed je odlično za iskanje nihanja sezonskih ključnih besed. Na primer, “menjava pnevmatik” bo imela vrh iskanja v novembru.
  • AnswerThePublic – To brezplačno orodje najde pogosta iskalna vprašanja okoli določene ključne besede.
  • SpyFu Keyword Research Tool – Zagotavlja nekaj res dobrih konkurenčnih podatkov o ključnih besedah.

 

 

 

Zdaj, ko veste, kako odkriti, kaj ciljna skupina išče in kako pogosto, je čas, da se premaknete na naslednji korak: izdelava strani na način, ki ga bodo uporabniki in iskalniki lahko razumeli. Glavo na poglavje 4 (Optimizacija na mestu)!

4. Raziskava ključnih besed

5. On page SEO

6. Tehnična optimizacija

7. Podporne povezave in avtoriteta

8. Merjenje in sledenje SEO rezultatom