" />

Merjenje in sledenje SEO rezultatom

Uvod

 

 

 

Vse se da izboljšati, sploh kadar lahko rezultate merite.

 

Pri optimizaciji spletnih strani (SEO) ni nič drugače. Izkušeni strokovnjaki na SEO področju spremljajo vse, od lestvic in konverzij do izgubljenih povezav in še mnogo več, da bi dokazali učinek optimizacije. Za uspeh je torej izrednega pomena merjenje vpliva vašega dela na dosežene rezultate.

 

 

 

Vedno imejte v mislih zastavljene cilje

 

Ponavadi si zastavimo kratkoročne in dolgoročne cilje. Ti se med sabo ločijo glede na zahtevnost uresničitve, strategijo doseganja, čas uresničitve, itd. Določitev specifičnega cilja je izredno pomembna, saj boste le na tak način lahko presodili, ali je delo, ki ga opravljate smiselno in dosega želene rezultate, ali ne.

 

Edini način, da si znamo zastaviti realen in konkreten cilj optimizacije spletne strani je, da dobro razumemo namen spletne strani in potrebe strank, ki stran obiščejo.

 

Pri določanju primarnega – glavnega cilja optimiziranja spletne strani, dodatnih, specifičnih ciljev in konkretnih številk imejte v mislih nekaj nasvetov.

 

Nasveti za zastavljanje ciljev:

 

  • Merljivost: Ali je stvar, ki jo želite izboljšati, sploh merljiva? Če določenega parametra ne morete izmeriti, ga ne morete izboljšati.
  • Natančnost: Pri postavljanju ciljev bodite konkretni in natančni. Primer slabo zastavljenega cilja: z optimizacijo želimo na spletno stran pripeljati več ljudi. Primer dobro zastavljenega cilja: S pomočjo izvajanja optimizacije želimo v naslednjem letu povečati obisk spletne strani s 5000 na 8.000 obiskovalcev.
  • Zapišite in delite svoje cilje: študije so pokazale, da zapisovanje in deljenje ciljev z drugimi poveča vaše možnosti, da jih dosežete.

 

 

 

Imate težave z razumevanjem nekaterih žargonskih besed?

 

Če katerekoli besede v tem vodiču ne razumete dobro, si njen pomen oglejte v slovarju SEO izrazov in pojmov.

 

Oglejte si slovar SEO izrazov in pojmov.

 

 

 

Merljivost rezultatov

 

Zdaj, ko ste določili svoj primarni cilj, ocenite, katere dodatne meritve bi lahko pomagale vašemu spletnemu mestu pri doseganju končnega cilja. Merjenje dodatnih (uporabnih) meril uspešnosti vam lahko pomaga ohranjati boljši utrip o trenutnem zdravju in napredku spletnega mesta.

 

Meritve aktivnosti obiskovalcev

 

Kako se ljudje obnašajo, ko pridejo na vaše spletno mesto? To je vprašanje, na katerega poskušajo odgovoriti meritve aktivnosti obiskovalcev. Nekatere izmed najbolj priljubljenih meritev, kako se ljudje pomikajo po spletni strani, upoštevajo:

 

Stopnjo konverzije

Število konverzij (za posamezno želeno dejanje/cilj), deljeno s številom edinstvenih obiskov. Stopnjo konverzije je mogoče uporabiti za karkoli, od e-poštne prijave do nakupa do ustvarjanja računa. Poznavanje stopnje konverzije vam lahko pomaga oceniti donosnost naložbe (ROI), ki bi jo lahko zagotovil promet na vašem spletnem mestu.

 

Čas na strani

Koliko časa bodo ljudje preživeli na vaši strani? Če gre za objavo v blogu z 2.000 besedami, bodo v povprečju obiskovalci na strani le 10 sekund, saj jih bo dolžina besedila odvrnila od branja. Četudi ima določen URL  krajši čas na strani, še to ne pomeni negativnega vpliva. Na primer, normalno je, da imajo strani »Pišite nam« nizek povprečni čas na strani. Pri določanju dolžine besedila na posamezni strani torej vedno premislite o namenu strani.

 

Število obiskanih strani

Ali je bil namen vaše strani, da bralce spodbudite k razmisleku in jih pripeljete na naslednjo stran? Če je tako, je lahko števiko obiskanih strani dragocena metrika. Če je namen vaše strani neodvisen od drugih strani na vašem spletnem mestu (npr. obiskovalec je obiskal stran, se informiral, nato pa zapustil stran), potem nizko število obiskanih strani ni težava.

 

Bounce rate

Bounce rate pove delež uporabnikov, ki so obiskali zgolj eno stran in niso nadaljevali z brskanjem po spletnem mestu. Mnogi trdijo, da gre za enega izmed kazalnikov kakovosti spletne strani, spet drugi pa opozarjajo, da ta podatek pove zelo malo o izkušnji uporabnika. Boljša metrika za meritev kakovosti strani/spletnega mesta je globina pomikanja.

 

Vertikala pomikanja

Vertikala pomikanja meri, kako”globoko”se obiskovalci pomaknejo navzdol po posameznih spletnih straneh. Ali obiskovalci vidijo vso pomembno vsebino? Če ne, preizkusite različne načine predstavljanja najpomembnejših vsebin. To lahko storite z dodajanjem slikovnega gradiva, animacij, video kreativ, gifov, itd. Vertikali pomikanja je mogoče slediti v storitvi Google Analytics.

 

V storitvi Google Analytics lahko nastavite sistem za merjenje uspešnosti doseganja zastavljenih ciljev. Če je vaš cilj za določeno stran izpolnitev spletnega obrazca, lahko sledite, koliko prijav je bilo izpolnjenih. Vse prijave boste lahko videli na enem mestu.

 

Iskanje prometa

 

Uvrščanje med prve zadetke pri določeni iskalni poizvedbi je pomembna metrika pri optimizaciji, vendar pa to še ni dovolj. Cilj optimizacije je, da poleg visokega rangiranja poskrbimo za klike nas naše spletno mesto. Ko uporabnik vidi naš zadetek, se more torej še odločiti, da klikne nanj. Če se torej vaša spletna stran uvršča visoko med zadetki, pa ne prejema klikov (obiskovalcev na spletno stran), potem optimizacija ni uspešna.

 

Toda kako ugotoviti, koliko prometa (obiskovalcev) prejme vaše spletno mesto? Odgovor na to vprašanje ima Google Analytics.

 

 

Uporaba storitve Google Analytics za spremljanje obiska na strani

Google Analytics (GA) brska po kodah s podatki. Ne gre za izčrpno analiziko, temveč spremljanje splošnih informacij o obiskovalcih na strani. Storitev je brezplačna.

 

 

Vpogled v organski obisk na strani

 

GA vam omogoča ogled organskega obiska na spletnem mestu. Na ta način boste imeli točen vpogled, koliko ljudi obišče vašo spletno stran s surfanjem po Googlu (organski obisk) in koliko preko oglaševalskih akcij

 

Obisk strani glede na čas

 

GA vam omogoča, da si ogledate skupne seje/uporabnike/oglede strani na vašem spletnem mestu v določenem časovnem obsegu. Omogoča tudi primerjanje dveh ločenih terminov.

 

Obisk določene strani

 

Poročila GA so odličen pripomoček za ocenjevanje uspešnosti določene spletne podstrani – na primer, koliko edinstvenih obiskovalcev je gostila v določenem časovnem intervalu.

 

Promet iz določene oglaševalske akcije

 

Za boljšo sledenje lahko uporabite UTM linke. S klikom na UTM link, se bodo podatki začeli zbirati v poročilu GA posamezne ‘oglaševalske akcije’.

 

Razmerje med prikazi in kliki (CTR)

 

CTR predstavlja odstotek ljudi, ki so kliknili na vašo stran iz rezultatov iskanja. Zagotovi vpogled v to, kako dobro ste optimizirali naslov in meta opis strani. Te podatke lahko najdete v Google Search Console.

 

Poleg Google Search Console obstaja še Google Tag Manager – brezplačno orodje, ki omogoča upravljanje in uvažanje slikovnih pixelov za sledenje vašemu spletnemu mestu, ne da bi pri tem morali spreminjati kodo. Tako je veliko lažje slediti določenim sprožilcem ali dejavnosti na spletnem mestu.

 

 

Dodatne pogoste meritve SEO

Razvrstitev ključnih besed

 

Položaj spletnega mesta na lestvici med zadetki za določene iskalne nize. To bi moralo vključevati tudi podatke o funkcijah SERP, kot so snippetsi in podatki za katere ljudje tudi sprašujejo. S tem se uvrščate čedalje višje po lestvici internetu. Poskusite se izogniti nesmiselnim meritvam, kot so uvrstitve za konkurenčne ključne besede, ki so zaželene, a pogosto preveč nejasne in ne povzročijo konverzije, kot daljše ključne besede.

 

Število povratnih povezav

 

Število povezav, ki kažejo na vaše spletno mesto, ali število edinstvenih povezovalnih korenskih domen (kar pomeni ena na edinstveno spletno mesto, saj se spletna mesta pogosto večkrat povežejo z drugimi spletnimi mesti). Čeprav sta obe skupni meritvi povezav, vam priporočamo, da natančneje preučite kakovost povratnih povezav in povezav korenskih domen, ki jih ima vaše spletno mesto.

 

Kako spremljati rezultate?

 

Na voljo je veliko različnih orodij za spremljanje položaja vašega spletnega mesta v SERP-ih, zdravju iskanja po mestu, funkcijah SERP in metrikah povezav, kot je STAT.

 

STAT API (med drugimi orodji) je mogoče potegniti tudi v Google Preglednice ali druge prilagodljive platforme nadzornih plošč. To vam omogoča tudi bolj izpopolnjene poglede samo na meritve, ki vas zanimajo.

 

Orodja za nadzorno ploščo, kot so Data Studio, Tableau in PowerBI, lahko prav tako pomagajo ustvariti interaktivne vizualizacije podatkov.

 

 

Ocenjevanje zdravja spletnega mesta z revizijo spletnega mesta SEO

 

Z razumevanjem določenih lastnosti vašega spletnega mesta – njegovega trenutnega položaja med iskalnimi zadetki, načina interakcije z obiskovalci, njegove uspešnosti prikazovanja, kakovosti vsebine, celotne strukture itd. – boste lahko bolje odkrili SEO priložnosti. Naštete lastnosti lahko pomagajo analizirati naslednji programi:

 

  • Google Search Console Če še niste, se prijavite na brezplačno platformo Google Search Console (GSC) in analizirajte svoje spletne strani. Google Search Console ponuja veliko poročil, na podlagi katerih je mogoče odkrivati napake, priložnosti in slediti uporabnikom.
  • Bing Webmaster ToolsBing Webmaster Tools ponuja podobne funkcionalnosti kot Google Search Console. Med drugim vam prikazuje, kako vaše spletno mesto deluje v Bingu in možnosti za izboljšanje.
  • Lighthouse AuditGooglovo samodejno orodje za merjenje uspešnosti spletnega mesta, dostopnosti, naprednih spletnih aplikacij in še več. Ti podatki izboljšajo vaše razumevanje delovanja spletnega mesta.
  • PageSpeed InsightsOmogoča vpoglede v uspešnost spletne strani z uporabo “Lighthouse” in “Chrome user experience Report” podatkov iz realnih meritev uporabnikov (RUM), če so na voljo.
  • Strukturirano orodje za preskušanje podatkov  Potrdi, da spletno mesto pravilno uporablja oznako sheme (strukturirani podatki).
  • Mobile-Friendly Test Oceni, kako enostavno lahko uporabnik krmari po vaši spletni strani v mobilni napravi.
  • Web.dev – Predlaga izboljšave spletnega mesta Surfaces z uporabo Lighthouse in omogoča spremljanje napredka skozi čas.
  • Orodja za web devs in SEOs Na tem mestu lahko spremljate vse novosti, saj Google pogosto ponuja nova orodja za spletne razvijalce.

 

 

Volumen iskanja

 

Ali so vaše spletne strani dostopne pajkom in spletnim iskalnikom, ali pa vi to popomotoma preprečujete Google-botu ali Bing-botu prek datoteke robots.txt? Ali ima spletno mesto natančno datoteko sitemap.xml, ki pomaga pajkom pri usmerjanju na vaše primarne strani?

 

Indeksirane strani

Ali je mogoče vaše primarne strani najti z Googlom? Če v Googlu preverite spletno mesto: “yoursite.com” ali “site:yoursite.com/specific-page”, lahko ugotovite odgovor na to vprašanje. Če opazite, da nekatere manjkajo, preverite, da meta robots=noindex oznaka ne izključuje strani, ki bi jih bilo treba indeksirati in najti v rezultatih iskanja.

 

Naslovi strani in meta opisi

Ali vaši naslovi in meta opisi dobro povzemajo vsebino vsake strani? Kako so njihovi CTR-si v rezultatih iskanja v skladu z Google Search Console? Ali so napisani na način, ki uporabnike spodbudi h kliku na vašo spletno stran? Katere strani bi lahko izboljšali? Iskanja po spletnih mestih so bistvena za odkrivanje priložnosti na strani in tehnične SEO možnosti.

 

Hitrost strani

Kako vaša spletna stran deluje na mobilnih napravah in v Lighthouse? Katere slike bi lahko odstranili ali zmanjšali njihovo velikost, da bi izboljšali čas nalaganja spletne strani?

 

Kakovost vsebine

Kako dobro trenutna vsebina spletne strani zadovolji uporabnikova pričakovanja? Ali je vsebina boljša od vsebine, ki jo ponujajo drugi iskalni zadetki? Če ne, kaj bi lahko naredili, da bi bila boljša? Pomislite na stvari, kot so kvalitetnejša vsebina, PDF-ji, vodniki, zvočna vsebina in drugo.

 

Odstranjevanje spletnih strani lahko izboljša splošno kakovost

Odstranjevanje zastarelih, nizkokakovostnih ali redko obiskanih podstrani s spletnega mesta lahko pomaga izboljšati kakovost spletnega mesta. Izvajanje pregledov vsebine vam bo pomagalo odkriti možnosti za napredek.

 

Raziskave ključnih besed in analiza konkurenčnih spletnih strani lahko ponudijo odkrivanje priložnosti za napredek in izboljšave spletne strani.

 

Na primer:

 

  • Katere ključne besede uporablja konkurenca, ki se uvršča na prvo stran, vi pa ne?
  • Za katere ključne besede se vaše spletno mesto uvršča na 1. stran in hkrati v snippetse? Morda boste lahko zagotovili boljšo vsebino in prevzeli ta snippet.
  • Katera spletna mesta imajo povezave do več kot enega od vaših konkurentov, ne pa do vaše spletne strani?

 

Raziskovanje vsebine spletnih strani vam bo v pomoč pri načrtovanju in izvajanju optimizacije.

 

 

 

Načrt optimizacije

 

Za učinkovito določanje strategije optimizacije je bistveno, da najprej določite specifične in jasno zastavljene cilje.

 

Čeprav obstaja milijon različnih načinov, kako bi lahko dali prednost SEO, predlagamo, da jih razvrstite glede na pomembnost in nujnost. Kateri popravki bi lahko zagotovili največjo donosnost naložbe za spletno mesto in pomagali podpreti vaše dogovorjene cilje?

 

Stephen Covey, avtor knjige “7 navad zelo učinkovitih ljudi” (“The 7 Habits of Highly Effective People“), je razvil priročno mrežo za upravljanje časa, ki lahko olajša breme določanja prednostnih nalog:

 

NujnoNi nujno
PomembenKvadrant I: Nujno & PomembnoKvadrant II: Ni nujno & pomembno
Ni pomembnoKvadrant III: Nujno & Ni pomembnoKvadrant IV: Ni nujno & Ni pomembno

 

 

 

 

Gašenje majhnih, nujnih SEO požarov se lahko zdi kratkoročno najbolj učinkovito, vendar to pogosto vodi v zanemarjanje nenujnih pomembnih popravkov. Elementi, ki niso nujni in pomembni, so na koncu tisto, kar bo premaknilo iglo za SEO spletnega mesta. Ne odlagajte teh.

 

NujnoNi nujno
PomembenTežave s primarno stranjo, težave z visokim obsegomTežave s stranmi, ki niso primarne, težave s srednjim obsegom
Ni pomembnoPoročila strank (niso povezana z cilji), ključne besede nečimrnostiVideo zemljevidi spletnih mest, meta oznake ključnih besed

 

 

 

 

 

 

SEO načrtovanje in izvedba

 

Velik del vašega uspeha je odvisen od učinkovitega načrtovanja in načrtovanja vaših nalog SEO. Brezplačna orodja, kot je Google Sheets, lahko pomagajo načrtovati vašo izvedbo SEO (tu imamo brezplačno predlogo), vendar lahko uporabite katero koli metodo, ki vam najbolj ustreza. Nekateri ljudje raje načrtujejo svoje naloge SEO v svojem “Google Koledarju”, v “kanban” ali “scrum board”ali v dnevnem načrtovalcu.

 

Uporabite tisto, kar deluje za vas in se ga držte.

 

Merjenje vašega napredka na tej poti z zgoraj omenjenimi meritvami vam bo pomagalo spremljati svojo učinkovitost in vam omogočilo, da usmerite svoja prizadevanja za SEO, ko nekaj ne deluje. Recimo, da ste na primer spremenili naslov in meta opis primarne strani, da bi opazili, da se je CTR za to stran zmanjšal. Morda ste ga spremenili v nekaj preveč nejasnega ali se preveč oddaljili od teme na strani – morda bi bilo dobro poskusiti drugačen pristop. Spremljanje padcev v uvrstitvah, CTR-jih, organskem prometu in konverzijah vam lahko pomaga obvladovati takšne težave zgodaj, preden postanejo večja težava.

 

Komunikacija je bistvenega pomena za dolgo življenjsko dobo odjemalca SEO

 

Številni popravki SEO se izvajajo, ne da bi bili opazni za stranko. Zato je bistvenega pomena, da uporabite dobre komunikacijske veščine glede vašega: načrta SEO, časovnega okvira, v katerem delate in meritev primerjalnih vrednosti ter pogostih prijav in poročil.

 

Čestitamo, da ste prebrali celoten Vodnik za začetnike SEO! Zdaj je čas za zabavni del – uporabiti te veščine v praksi. Kot naslednji korak priporočamo, da prevzamete pobudo za začetek lastnega projekta SEO. Preberite naše predloge!

 

“Brez strategije je izvedba brez cilja. Brez izvedbe je strategija neuporabna.” – Morris Chang

 

 

Vaja, vaja, vaja

 

Najboljša stvar, ki jo lahko naredite za krepitev samozavesti, spretnosti in sposobnosti, je, da kar začnete delati. Če resno razmišljate o SEO in upate, da boste nekega dne služili strankam, ni boljšega mesta za začetek kot z vašo lastno spletno stranjo, ne glede na to, ali obstaja kakšen hobi, o katerem bi radi pisali, bi radi blogirali, ali pa bi morali vzpostaviti osebno stran za samostojne dejavnosti.

 

Zbrali smo seznam hitrih opravil, ki jih lahko uporabite za usmerjanje naslednjih korakov v širokem, čudovitem svetu SEO:

 

  1. Preden začnete z novim projektom, ugotovite informacijsko arhitekturo, zasnovo, UX in druge potrebne premisleke vašega spletnega mesta.
  2. Sledite korakom vodnika za začetnike SEO, ko greste naprej:
    1. Razumite svoje cilje in osnovna pravila SEO
    2. Prepričajte se, da je vaše mesto v iskanju preiskano in indeksno
    3. Izvedite temeljite raziskave ključnih besed
    4. Poskrbite, da bodo vaše optimizacije na spletnem mestu dovršene
    5. Izvedite potrebne tehnične SEO optimizacije ali revizije
    6. Vzpostavite povezave in vzpostavite avtoritete spletnega mesta
    7. Učinkovito določite prednost in izmerite prave meritve
  3. Preizkusite, ponovite in ponovno preizkusite! Mnogi SEO-ji imajo testne strani, kjer izpodbijajo SEO norme ali eksperimentirajo z novimi vrstami taktik optimizacije. Izvedite to že danes, tako da nastavite spletno mesto in sestavite neumno besedo (tisto, ki verjetno nima obsega iskanja in ni konkurence), nato pa preverite, kako hitro jo lahko dosežete, da se uvrsti v rezultate iskanja. Od tam lahko eksperimentirate z vsemi vrstami drugih testov SEO.
  4. Vzemite težje naloge, preizkusite prenapolnjevanje vsebin za druge platforme, določite cilje raztezanja in tekmujete z močnejšimi konkurenti.
  5. Razmislite, da bi se še bolj izzvali in bi se naučili tehnični SEO.
  6. Poiščite skupino, kjer se lahko varno učite, razpravljate, delite izkušnje in prosite za pomoč. Odlične opcije za začetek so: TrafficThinkTank, Search Engine Journal’s SEO Experts to Follow, in SEO meetups.
  7. Vzemite si čas in ocenite, kaj je delovalo in kaj ne, po projektu SEO. Kako bi lahko v prihodnosti naredili stvari drugače z namenom, da bi izboljšali svojo uspešnost?

 

 

 

 

Kaj je naslednje?

 

Zdaj, ko ste naredili temelje SEO, se naučite, kako svoje spletno mesto uvrstiti od začetka do konca.