Kategorija: Google oglaševanje
Datum:

Vodič v Google oglaševanje

Odločitev za Google oglaševanje (Google Ads) je lahko najbolj profitabilna odločitev, ki jo boste sprejeli v vašem podjetju. 

Na Googlu ljudje v povprečju izvedemo več kot 3,5 milijard iskanj na dan, kar nakazuje na široko uporabo brskalnika po vsem svetu, hkrati pa se ponuja odlična priložnost, da pod določenimi iskalnimi nizi predstavite svoje podjetje čim več ljudem.

Google oglaševanje

To posledično pomeni povečanje števila oddanih povpraševanj, konverzij, klicev in prodaje.

Google oglaševanje omogoča promocijo izdelkov in storitev na več načinov. Najpogostejši način oglaševanja prek Googla je v iskalnem omrežju z nastavitvijo ustreznih ključnih besed za prikazovanje oglasov, ko ljudje v iskalnik Google.com vensejo ustrezne iskalne izraze. S pravimi nastavitvami je potencial za hitro povečanje števila povpraševanj in prodaje izredno velik.

V tem članku si bomo podrobneje ogledali Google Ads, kako deluje in kako ga lahko začnete izkoriščati še danes!

Google oglaševanje v podjetju Web Center

Kaj je Google Ads?

Google Ads je Googlova plačljiva spletna oglaševalska platforma. Prvotno se je imenovala Google Adwords, od leta 2018 pa jo najdete pod novim poimenovanjem Google Ads.

Način oglaševanja v iskalnem omrežju ostaja nespremenjen. Ko uporabniki iščejo ključno besedo, dobijo rezultate svoje poizvedbe. Ti rezultati lahko vključujejo plačljive oglase, ki ciljajo na to ključno besedo.

Oglejmo si rezultate za iskalni niz “fitnes trener”.

Kaj je Google Ads

Lahko opazimo, da se oglasi pojavijo na vrhu rezultatov iskanja. Izgledajo skoraj identični kot organski rezultati iskanja. Razlika je samo v tem, da je poleg zadetka napisano »oglas«.

Prvi rezultati v iskalniku običajno dobijo veliko večino prometa, zato prikaz oglasa na vrhu ali na prvem mestu igra zelo pomembno vlogo.

Google seveda ne mora vedno zagotoviti prikaza oglasa na prvem mestu, saj se za isto ključno besedo ponavadi oglašuje več podjetij.

V nadaljevanju vam bomo podrobneje predstavili delovanje sistema za prikazovanje oglasov v iskalniku Google.

Kako deluje Google Ads (iskalno omrežje)?

Google oglaševanje deluje na način plačila na klik (PPC) po dražbenem sistemu. To pomeni, da oglaševalci na platformi Google Ads nastavijo maksimalni znesek, katerega so pripravljeni plačati za klik na ključno besedo, za katero bi radi prikazali svoj oglas. Sistem se na podlagi ponudb vseh oglaševalcev za isto ključno besedo odloči za vrstni red prikaza oglasov. Višina ponudbe na klik pa ni edini parameter, na podlagi katerega se sistem odloča za vrstni red prikazovanja oglasov.

Oglaševalsko akcijo, v kateri se nahajajo vaše ključne besede, omejite tudi z maksimalnim dnevnim proračunom, katerega sistem ne bo prekoračil (obstajajo izjeme).

Glede na nastavljeno maksimalno ceno na klik in še nekaj ostalih parametrov sistem sestavi oceno kakovosti določene ključne besede za vaše podjetje.

Kakovost oglasov se razlikuje na podlagi ocene kakovosti oglasov, ključnih besed in ciljnih strani. Ključne besede z višjo oceno kakovosti lahko vodijo do nižjih cen klikov in boljših položajev oglasov.

Razpon ocene se giblje od 1 do 10, pri čemer je ocena 10 najvišja možna. Višja kot je vaša ocena, višja je možnost prikaza oglasa na 1. mestu in manjša dejanska cena, ki jo boste plačali za klik.

Zdaj, ko smo v grobem razložili, kako deluje iskalno omrežje na Google Ads, pa si poglejmo še ostala omrežja.

Google Ads oglaševalska omrežja

  1. Iskalno
  2. Nakupovalno (onemogočeno v Sloveniji)
  3. Prikazovalno
  4. Video/YouTube
  5. App

Iskalno omrežje

Oglasi v tem omrežju se prikazujejo kot besedilni oglasi na strani, z rezultati iskanja za iskano ključno besedo.

Primer oglasa za ključno besedo “prenosniki”:

Google Ads oglaševalska omrežja

To so oglasi, ki jih verjetno najbolje poznate. Prikažejo se na strani rezultatov iskanja s črnim simbolom »Oglas« poleg URL-ja.

Nakupovalno omrežje

To omrežje v Sloveniji zaenkrat še ni na voljo. Omrežje je na voljo v veliki večini Evropskih trgov in v več trgih drugih celin. Slovenija in ostale države bivše Jugoslavije so za Google premajhni trgi, zato tukaj to omrežje ni na voljo. Google zaenkrat še ni podal informacije kdaj, oziroma če sploh bo to omrežje na voljo v teh trgih.

Ti oglasi se lahko prikažejo kot slike z opisom in ceno na vrhu strani z rezultati iskanja:

Nakupovalno omrežje

Lahko se prikažejo tudi v zavihku “Shopping”:

Google Shopping

Oglaševanje v tem omrežju je namenjeno izključno fizičnim izdelkom z nekaj izjemami (ni mogoče oglaševati prevoznih sredstev, omogočeno je oglaševanje nekatere programske opreme, …). To omrežje naj bi predstavljalo direktno konkurenco spletnim nakupovalnim portalom, kot je Amazon, z razliko, da po kliku na oglas uporabnik nakup vedno opravi direktno na vaši spletni strani.

Prikazovalno omrežje

Prikazovalno omrežje nam omogoča prikazovanje oglasov z največjim dosegom izmed vseh oglaševalskih omrežij (tudi več kot Facebook). Oglase lahko prikazujemo na vseh Googlovih partnerskih straneh, kar predstavlja doseg 90 % vseh uporabnikov spleta.

Primeri oglasov v prikazovalnem omrežju:

Display oglaševanje

Oglas prikazovalnega omrežja se lahko prikaže tudi na YouTube (ne kot video) in v aplikacijah.

Prikazovalno omrežje omogoča prikazovanje oglasov v okviru slike, gif/HTML5 animacije ali kombinacij slik in besedil (odzivni prikazovalni oglasi).

YouTube omrežje

Oglaševanje video posnetkov na YouTube deluje na podoben način kot prikazovalno omrežje. Z nastavitvami ciljanja izbiramo tematike, ciljne skupine ali YouTube kanale, na katerih želimo, da se naš oglas prikazuje. Izberemo videoposnetek, ki ga želimo prikazati kot oglas in nastavimo način plačevanja.

YouTube oglaševanje prinaša tudi možnost plačevanja na ogled videa (CPV).

Prav tako obstajajo YouTube oglasi za odkrivanje, ki ciljajo na  ključne besede  v iskalnik YouTube.

YouTube oglaševanje

App omrežje

Prek Google Ads lahko oglašujemo aplikacije za Android ali iOS sistem. Pred začetkom oglaševanja moramo nujno določiti glavno konverzijo, na katero ciljamo. Ta konverzija je lahko prenos aplikacije ali pa določena akcija v sami aplikaciji.

Oglaševalski akciji za oglaševanje aplikacij določimo nekaj besedil in slik/videoposnetkov, ki jih sistem kombinira v oglase. Ti oglasi se lahko prikazujejo tudi v prikazovalnem ali YouTube omrežju.

Zdaj, ko poznate oglaševalska omrežja, pa si podrobneje poglejmo še stroške oglaševanja.

Stroški Google oglaševanja

Stroški Google oglaševanja so odvisno od številnih dejavnikov. Ti dejavniki vključujejo kakovost vaše spletne strani, višina ponudbe na klik, maksimalni dnevni budget oglaševalske akcije, kakovost ključnih besed, …

Če želimo izračunati strošek Google oglaševanja za vaše podjetje, moramo najprej razumeti sistem dražbe oglasov.

Ko uporabnik išče ključno besedo se pred prikazom zadetkov avtomatsko sproži dražbeni sistem, ki določi vrstni red prikazovanja oglasov. V ostalih omrežjih se ta sistem sproži ob nalaganju spletne strani, YouTube posnetka ali aplikacije. 

Sistem preferira oglaševalce z dobrimi ocenami ključnih besed, kakovostnimi spletnimi stranmi in aplikacijami s hitrim nalaganjem, visoke maksimalne cene na klik in visoke dnevne proračune. Točna formula prikazovanja oglasov dražbenega sistema je sicer Googlova skrivnost, do katere javnost nima dostopa.

Z optimizacijo besedil, slik, ključnih besed, spletne strani in ostalih parametrov oglaševanja lahko vplivate na nižje cene klikov in posledično več obiska za manj denarja. 

Na ta način Google ustvari sistem tekmovanja med oglaševalci v kakovosti oglasov in spletnih straneh, kar posledično vodi v večje zadovoljstvo strank, saj so oglasi vedno bolj kakovostni in relevantni.

 

Omejitve in prepovedi pri Google oglaševanju

Google stremi k temu, da so oglasi čim bolj nazorni, relevantni za iskano vsebino in predvsem varni za uporabnike. Iz tega razloga je prepovedano ali strogo omejeno oglaševanje določenih ključnih besed in kategorij.

Dve najpogostejši prepovedani/omejeni kategoriji:

Vsebine za odrasle:

• zabave za odrasle (zunaj interneta)

• pripomočki za odrasle

• oglaševanje zmenkarij

• seksualno usmerjeni oglasi

• slike, ki vključujejo golo kožo ali goloto

Večina izdelkov in storitev iz zgoraj navedenih točk je prepovedanih ali strogo omejenih za prikazovanje oglasov. To pomeni, da bodo taki oglasi zavrnjeni ali pa se bodo prikazovali le osebam vpisanim v Google profile z definirano starostjo nad 18 let.

Alkoholne pijače

Google v Sloveniji prepoveduje oglaševanje alkoholnih pijač, čeprav je oglaševanje lahko skladno s slovensko zakonodajo. Oglaševanje alkoholnih pijač je s strogimi omejitvami sicer dovoljeno na več evropskih trgih.

Tako je Google oglaševanje onemogočeno tudi največjim slovenskim podjetjim, ki preko spleta prodajajo alkohol. Za Pivovarno Laško Union, ki ima vzpostavljeno spletno prodajo preko spletne trgovine Rundasekunda in za največjega spletnega trgovca z vinom – Evino je edini način za pridobivanje strank iz Googla visoko organsko uvrščanje. 

V podjetju Web Center jim s pomočjo optimizacije spletne strani pomagamo pri doseganju najvišje organske pozicije. 

Izjave strank
Izjave strank

Kako uporabljati Google načrtovalnik ključnih besed za oglase?

Google načrtovalec ključnih besed je Googlovo brezplačno orodje za iskanje ustreznih ključnih besed ali pridobivanje informacij o statistiki ključnih besed.

Način dela je preprost: v načrtovalnik ključnih besed vnesete besede ali besedne zveze. Sistem vam nato posreduje statistične informacije o ključnih besedah (število mesečnih iskanj za vsak mesec preteklega leta, približne cene na klik, …).

načrtovalnik ključnih besed
Keywords tool

V iskalnik ključnih besed (slika zgoraj) vnesete želene besede, iskalne izraze ali URL spletne strani, za katere želite, da Google opravi pregled potencialnih ključnih besed. Izberite tudi državo in jezik.

Running shoe store target keywords
Predlagane ključne besede

Načrtovalnik ključnih besed vam nato posreduje seznam ključnih besed s statističnimi podatki.

Postavitev oglaševalske akcije (preprosta metoda)

Če se prvič srečujete z Google oglaševanjem, smo za vas pripravili poenostavljen postopek, ki vam bo v pomoč pri enostavni postavitvi Google oglasov. Če ste že seznanjeni z osnovami Google oglaševanja, lahko ta odstavek preskočite.

Korak 1: Odprtje Google Ads računa

Pojdite na domačo stran Google Ads. Od tam kliknite gumb Začni zdaj na sredini strani ali v zgornjem desnem kotu.

Postavitev Google oglaševalske akcije

Nato izberite cilj oglaševalske akcije.

Nova kampanija

Korak 2: Nastavite ime podjetja, spletno stran in tematike ključnih besed

Ime podjetja
Vpis domene
Ključne beseda

Korak 3: Ciljanje oglaševanja

Lokacija Google oglaševanja

Korak 4: Priprava oglasa

Zdaj je čas za zabaven del: priprava oglasov. V tem razdelku boste pripravili naslov oglasa in opis. Google vam ponuja tudi koristne nasvete in vzorčne oglase, ki jih lahko uporabite pri pisanju oglasov.

Priprava Google oglasa

Čestitamo! Pravkar ste ustvarili svoj prvi Google oglas!

Postavitev oglaševalske akcije (napredna metoda)

Korak 1: Kreiranje nove oglaševalske akcije

Na domači strani računa Google Ads kliknite na + nova oglaševalska akcija.

Nato izberete cilj oglaševalske akcije. Cilj oglaševalske akcije v tem koraku ne igra nobene vloge in je le informativne narave.

Postavitev Google oglaševalske akcije

Z izbranim ciljem se prikaže okno, kjer izberete vrsto oglaševalske akcije. Možnosti so:

  1. Iskalna
  2. Prikazovalna
  3. Nakupovanlna
  4. Video
  5. Pametna
  6. Odkritje (Gmail + Prikazovalna)
Tipi kampanij

Od tod se bodo navodila spremenila glede na to, katero vrsto oglaševalske akcije ste izbrali. Vendar pa glavni koraki v večini vrst akcij ostajajo enaki.

Izberite vrsto oglaševalske akcije, vnesite določene informacije, ki jih Google zahteva za to vrsto, nato pa kliknite Nadaljuj.

Korak 2: Izberite ciljanje in proračun

Izberete lokacije, jezike in ciljne skupine (ni obvezno), na katere bodo ciljali vaši oglasi.

Lokacija in jezik oglaševanja

V naslednjem razdelku definiramo dnevni proračun oglaševalske akcije in način ponujanja. Na začetku svetujemo ponujanje na klike, v kasnejši fazi oglaševanja pa ponujanje na konverzije.

Določanje dnevne porabe oglaševanja

V naslednjem koraku dodamo razširitve k oglasom. To so deli besedila z dodatnimi informacijami, ki se prikazujejo skupaj z oglasom. 

Razširitve k oglasom so lahko telefonske, lokacijske, lahko izberemo razširitve podstrani, razširitve promocij in še več.

Razširitve k oglasom so pomemben del, saj povečujejo oceno kvalitete oglasa in ključnih besed, zato vam svetujemo njihovo uporabo.

Google oglaševalske razširitve

3. korak: Nastavitev skupine oglasov

Vsako oglaševalsko akcijo lahko delimo na eno ali več skupin oglasov. Vsaki skupini oglasov nato določimo oglase in ključne besede.

Nastavitev skupine oglasov

Dodajte ključne besede ali vnesite URL spletne strani za Googlove predloge o možnih ključnih besedah.

Korak 4: Priprava oglasa

V tem koraku nastavimo URL, naslove in opise oglasa. S poljem za predogled oglasov, ki se nahaja na desni strani, si boste lahko ogledali predoglede oglasa na različnih napravah.

Priprava Google oglasa

Korak 5: Objava

V zadnjem koraku se prepričajte, da je vaša nova oglaševalska akcija pripravljena za oglaševanje in jo objavite. Vse parametre oglaševanja lahko urejate tudi po objavi oglaševalske akcije.

Po objavi oglaševalske akcije gredo oglasi v avtomatski pregled, ki lahko traja do 24 ur. Če je pregled oglasov uspešen, se oglasi začnejo prikazovati in vaša spletna stran pridobi prve obiskovalce po kliku na oglas.

V primeru neuspešnega pregleda oglasov vas bo sistem opozoril na napake, ki jih morate odpraviti pred začetkom oglaševanja.

Google oglaševanje Web Center

Sodelujte z nami!

Za več vprašanj ali pomoč pri bolj napredni pripravi oglaševalski akcij, nastavitev konverzij, analizi rezultatov in strategiji oglaševanja z Google Ads se obrnite na podjetje Web Center. Naša ekipa izkušenih specialistov za Google oglaševanje vam bo z veseljem svetovala in vam pomagala pri “boostanju” vašega podjetja. Pišite nam na [email protected]

KONTAKT

    Komentiraj objavo

    Dodaj odgovor

    Vaš e-naslov ne bo objavljen.