Raziskava ključnih besed
Kaj uporabniki iščejo ?
Uvod
Zdaj, ko razumemo, kako se prikazujejo rezultati iskanja, določimo, katere ključne besede ciljati v vsebini vaše spletne strani in kako pripraviti to vsebino, da bi zadovoljili uporabnike.
Pomen raziskave ključnih besed je v boljšem razumevanju vaše ciljne populacije in načina iskanja vaše vsebine, storitev ali izdelkov.
Raziskava ključnih besed vam ponudi specifične podatke o iskanju, ki vam lahko pomagajo odgovoriti na vprašanja, kot so:
- Kaj ljudje iščejo?
- Koliko ljudi to išče?
- V kakšni obliki želijo te informacije?
V tem poglavju bomo spoznali orodja in strategije za pridobitev teh informacij. Hkrati pa se boste naučili trikov, ki vam bodo pomagali pri pripravi kvalitetne vsebine.
Pred začetkom raziskovanja ključnih besed si zastavljajte vprašanja!
Preden pričetkom izvajanja optimizacije spletnih strani, morate dobro razumeti, s čim se ukvarja podjetje, kdo so vaši potencialni kupci in kakšni so vaši cilji.
Prav ta korak se pogosto zanemari. Pri izvajanju optimizacije veliko ljudi ta ključni korak načrtovanja kar preskoči, saj vzame raziskava ključnih besed precej časa in zakaj bi ga tratili, ko že tako vemo, za katere ključne besede se želimo visoko uvrščati?
Toda temu ni tako. Odgovor se skriva v tem, da to, za kar se želite rangirati, in tisto, kar vaša publika dejansko išče, sta pogosto dve zelo različni stvari. Osredotočanje na vašo ciljno publiko in zbiranje informacij o ključnih besedah bosta ustvarili veliko bolj uspešne kampanje kot ciljanje na naključno izbrane ključne besede.
Primer: Jaka in Tadej prodajata brezglutenski sladoled v Ljubljani. Da bosta lahko naredila kvalitetno raziskavo ključnih besed, si zastavljata vprašanja, kot so:
- Katere vrste sladoleda, sladic, prigrizkov itd. ljudje iščejo?
- Kdo so ljudje, ki iščejo tovrstne sladice?
- Kdaj ljudje iščejo sladoled, prigrizke, sladice itd.?
- Ali obstajajo trendi po sezonah skozi leto?
- Kako ljudje iščejo sladoled?
- Katere besede uporabljajo?
- Kakšna vprašanja postavljajo?
- Ali se v mobilnih napravah izvaja več iskanj?
- Zakaj ljudje iščejo sladoled?
- Ali posamezniki, iščejo zdrav sladoled, ali iščejo samo, da bi zadovoljili svoje “lušte”?
- Kje se nahajajo potencialne stranke – lokalno, nacionalno ali mednarodno?
In končno – tu je ključno vprašanje: Kako lahko pripravimo najboljšo možno vsebino o brezglutenskem sladoledu, da bi nagovorili vse potencialne kupce in odgovorili na vsa vprašanja? Zastavljanje vprašanj je torej ključen korak pri načrtovanju, ki vas bo usmerjal pri raziskovanju ključnih besed in vam pomagal oblikovati boljšo vsebino.
Ste naleteli na težavo pri razumevanju SEO izrazov?
Če katere izmed besed v tem vodiču ne razumete dobro, poglejte v slovar SEO izrazov in pojmov.
S katerimi ključnimi besedami ljudje iščejo?
Morda svoje storitve ali produkte predstavljate na zelo dober način, vendar je še bolj, kot to, pomembno, kako vaši potencialni kupci iščejo vaše izdelke, storitev ali informacije? Odgovor na to vprašanje je prvi ključni korak pri raziskavi ključnih besed.
Odkrivanje ključnih besed
V mislih imate morda nekaj ključnih besed, za katere bi se radi visoko uvrščali. To so lahko vaši izdelki, storitve ali druga področja, ki jih naslavlja vaša spletna stran in so odlične osnovne besede za nadaljnjo raziskavo. Te ključne besede lahko vnesete v orodje za raziskovanje ključnih besed in na ta način izveste povprečno mesečno iskanje in podobne ključne besede. O iskalnem obsegu bomo podrobneje razpravljali v naslednjem odstavku.
Ko boste v orodje za raziskovanje ključnih besed vnesli osnovne ključne besede, boste odkrili še druge ključne besede, pogosta vprašanja in teme za vašo vsebino, ki jih sicer morda ne bi opazili.
Za primer lahko vzamemo cvetličarno, ki se specializira za poroke.
Če vnesete “poroka” in “cvetličarna” v orodje za raziskovanje ključnih besed, lahko odkrijete relevantne in iskane sorodne izraze, kot so:
- Poročni šopki
- Cvetje za nevesto
- Poročna cvetličarna
Pri odkrivanju ustreznih ključnih besed za vašo vsebino boste verjetno opazili, da se iskalni obseg teh ključnih besed zelo razlikuje. Čeprav želite ciljati na ključne besede, ki jih vaša ciljna skupina najpogosteje išče, lahko v nekaterih primerih izkoristite bolj ugodne ključne besede z manjšim iskalnim obsegom, saj so manj konkurenčne.
Ker lahko tako ključne besede z večjim volumnom iskanja, kot tudi tiste z manjšim volumnom iskanja, koristijo vaši spletni strani, bo spoznavanje o volumnu iskanja pomagalo pri določanju ključnih besed in izbiri tistih, ki bodo vaši spletni strani dale največjo prednost.
Diverzifikacija
Opozoriti moramo, da se za ključne besede ne rangirajo celotne spletne strani, ampak le določene podstrani. Pri večjih blagovnih znamkah pogosto vidimo, da se domača stran rangira za veliko ključnih besed, vendar to za večino spletnih strani ne velja. Večina spletnih strani prejme več organskega prometa na podstraneh, zato je pomembno, da posamične spletne strani (podstrani) optimizirate za edinstvene, pomembne ključne besede.
Kako pogosto so iskane ključne besede?
Volumen iskanja
Večji, kot je volumen iskanja za določeno ključno besedo, več dela je običajno potrebnega za dosego višjih uvrstitev. To pogosto imenujemo težavnost ključnih besed in vključuje SERP funkcije; na primer, če je za določeno ključno besedo med iskalnimi rezultati veliko SERP funkcij (kot so izpostavljeni odlomki, vrtiljaki, oglasi), se težavnost za optimizacijo poveča. Priznane blagovne znamke pogosto zasedajo prvih 10 mest med rezultati iskanja za ključne besede z velikim volumnom iskanja, zato lahko optimizacija za tovrstne ključne besede traja leta.
Običajno velja pravilo: večji kot je volumen iskanja, večja je konkurenca in več dela je potrebnega za uspeh pri organskih uvrstitvah. Če pa je volumen iskanja za določeno ključno besedo majhen, tvegate, da na vašo spletno stran ne bo obiskovalcev. V večini primerov je najbolje ciljati na bolj specifične, manj konkurenčne ključne besede. V SEO svetu tovrstne ključne besede imenujemo “long-tail keywords”.
Razumevanje “long tail” ključnih besed
Bi bilo dobro, da bi se uvrstili na prvo mesto za ključno besedo “čevlji”?
Dobro je imeti stik s ključnimi besedami, ki imajo 5.000 iskanj na mesec, ali celo 50.000 iskanj na mesec, vendar v resnici te priljubljene ključne besede predstavljajo le del vseh iskanj, ki se izvajajo na spletu. Dejansko lahko ključne besede z zelo visokim volumnom iskanja nakazujejo na splošno, zelo široko iskanje in nejasen namen, kar bi lahko na vašo spletno stran pripeljalo obiskovalce, katerih cilji ne ustrezajo vsebini, ki jo vaša stran ponuja.
Če želi uporabnik izvedeti povprečno ceno pice, ali to pomeni, da jo bo tudi naročil? Google ne ve, zato ponuja različne, ki vam pomagajo izboljšati vašo iskanje.
Če iščete pod ključno besedo “pica”, Google meni, da vas morda zanima tudi “sir”.
Si hotel najti picerijo za kosilo? Funkcija “Discover more places” to omogoča.
Preostalih 75 % iskanj spada v “debelo sredino” in “long tail” iskanje.
Ne podcenjujte teh redkeje iskanih ključnih besed. Daljše ključne besede z manjšim volumnom iskanja se pogosto bolje odrežejo, saj so iskalci pri svojem iskanju bolj specifični in ciljno usmerjeni. Na primer, oseba, ki išče “čevlje”, verjetno samo brska. Po drugi strani pa ima nekdo, ki išče “najboljšo ceno za ženske tekaške čevlje Adidas, model Air 7”, denarnico skorajda že v roki!
Vprašanja so zlata vredna!
Odkrivanje vprašanj, ki si jih ljudje zastavljajo, ko se zanimajo za vašo storitev ali produkt, in dodajanje teh vprašanj in odgovorov na stran z FAQ lahko prinese neverjeten organski promet na vašo spletno stran.
Zbiranje podatkov za ključne besede
Ko ste proučili relevantne ključne besede za svojo spletno stran in njihov volumen iskanja, predlagamo, da si ogledate konkurenco in raziščete, kako se lahko iskanja razlikujejo glede na sezono ali lokacijo.
Ključne besede konkurence
Verjetno imate sedaj zapisanih precej ključnih besed. Kako se odločiti, katere najprej optimizirati? Morda je dobro dati prednost ključnim besedam z velikim volumnom iskanja, za katere se vaši konkurenti trenutno ne uvrščajo visoko. Po drugi strani pa lahko preverite, za katere ključne besede se vaši konkurenti že uvrščajo, in daste prednost tem. Prva strategija je odlična, ko želite izkoristiti zamujene priložnosti vaših konkurentov, druga pa je agresivna strategija, ki vam omogoča, da z vašimi konkurenti tekmujete za ključne besede, za katere se že dobro uvrščajo.
Ključne besede glede na sezono
Poznavanje sezonskih trendov lahko predstavlja prednost pri določanju strategije optimizacije. Na primer, če veste, da se volumen iskanja za besedno zvezo”božično darilno pakiranje” začne povečevati oktobra in traja do decembra, lahko vsebino pripravite mesece vnaprej in nanjo dajete večji poudarek v teh mesecih.
Ključne besede glede na regijo
Pri optimizaciji se lahko z zožitvijo vašega iskanja ključnih besed na določena mesta bolj ciljno osredotočite na določeno lokacijo. Pri tem vam bo v pomoč orodje Google Keyword Planner ali analiza “iskanja po regijah” v orodju Google Trends. Raziskave, ki so specifične za določeno geografsko območje, lahko vaši vsebini pomagajo, da postane bolj relevantna za ciljno občinstvo. Na primer, ugotovite lahko, da v Teksasu ljudje raje uporabljajo izraz “big rig” za velik tovornjak, medtem ko v New Yorku uporabljajo izraz “tractor trailer”.
Katera oblika prikazovanja najbolj ustreza namenu iskanja?
V drugem poglavju smo se poučili o SERP funkcijah. To nam bo pomagalo razumeti, v kakšni obliki si iskalniki želijo sprejemati informacije za določeno ključno besedo. Oblika, v kateri Google izbere prikazovanje rezultatov iskanja, je odvisna od namena poizvedbe. Google te namene opisuje s smernicami, kot so “vedeti” (najti informacije), “narediti” (doseči cilj), “spletna stran” (najti specifično spletno stran) ali “obisk” (obisk lokalnega podjetja).
Medtem ko obstaja na tisoče možnih vrst iskanja, si pobliže oglejmo pet glavnih kategorij namena:
- Informativne poizvedbe: Iskalec potrebuje informacije, kot je ime glasbene skupine ali višina Empire State Buildinga.
- Navigacijske poizvedbe: Iskalec želi iti na določeno stran na internetu, kot je Facebook ali domača stran RTV SLO.
- Transakcijske poizvedbe: Iskalec želi nekaj narediti, na primer kupiti letalsko vozovnico ali poslušati pesem.
- Komercialna poizvedba: Iskalec želi primerjati izdelke in najti najboljšega za svoje potrebe.
- Lokalne poizvedbe: Iskalec želi najti nekaj na lokalni ravni, kot so bližnja kavarna, zdravstveni dom, knjižnica, …
Pomemben korak v procesu raziskovanja ključnih besed je raziskovanje SERP-a za posamezno ključno besedo, ki jo želite ciljati. Če želite vedeti, kakšno vrsto vsebine želi ciljno občinstvo, si oglejte obstoječe rezultate v SERP-u!
Google je natančno analiziral poteke iskanj in poskušal zagotoviti najbolj želene vsebine za vsako specifično ključno besedo.
Primer: iskanje pod ključno besedo “obleke”
Na podlagi oglasnega vrtiljaka, ki se prikaže, lahko sklepamo, da je Google ugotovil, da si mnogi, ki iščejo “obleke”, želijo spletnega nakupovanja.
Za to ključno besedo se prikaže tudi seznam lokalnih prodajaln, kar kaže na to, da ljudje pogosto iščejo lokalne prodajalne z oblačili.
Če je poizvedba nejasna, lahko Google vključi tudi funkcijo “pojasni z” (refine by), da iskalcem pomaga natančneje opredeliti, kaj iščejo. S tem lahko iskalnik zagotovi najboljše možne rezultate glede na iskalni niz.
Google ima na voljo široko paleto tipov prikazovanja rezultatov, zato predlagamo, da si jih dobro ogledate, saj boste tako bolje vedeli, kakšno vrsto vsebine morate prikazovati.
Orodja za določanje vrednosti ključne besede
Kakšno vrednost bo določena ključna beseda dodala vaši spletni strani? Tukaj so našteta orodja, ki vam bodo v pomoč pri iskanju odgovora na vprašanje:
- Google Načrtovalnik ključnih besed – Google AdWords Keyword Planner je bil v preteklosti najbolj pogosto uporabljen za raziskovanje ključnih besed v SEO. Vendar pa ima omejene podatke o obsegu iskanja, saj združuje ključne besede v večje skupine.
- Google Trends – Googlovo orodje za analiziranje trendov iskanja ključnih besed po sezonah. Na primer, “menjava pnevmatik” bo imela vrh iskanja v novembru in marcu.
- AnswerThePublic – To brezplačno orodje poišče pogosta vprašanja v zvezi z določeno ključno besedo.
- SpyFu Keyword Research Tool – Ponudi nekatere resnično zanimive podatke o konkurenčnih ključnih besedah.
Zdaj poznamo načine odkrivanja, kaj naša ciljna skupina išče in kako pogosto išče. Čas je, da se pomaknemo na 4. poglavje, v katerem si bomo ogledali način postavitve strani, ki ga bodo uporabniki in iskalniki najbolje razumeli in izkoristili.