Kategorija: Google oglaševanje
Datum:

Googlove pisarne v Dublinu zamenjal s pisarno v Web Centru

O izkušnjah in delu v Googlu ter življenju na Irskem s strokovnjakom za Google oglaševanje Juretom Miškulinom

Ekipi Web Centra se je nedolgo nazaj pridružil Jure Miškulin, strokovnjak za področje Google oglaševanja. Pred kratkim je zapustil Googlove pisarne v Dublinu in se vrnil v Slovenijo. Web Centru se je pridružil kot vodja področja za Google oglaševanje in s svojim znanjem ter izkušnjami vsakodnevno bogati naš nabor storitev, ključno pa prispeva tudi k izboljšanju rezultatov pri delu s strankami. V spodnjem intervjuju predstavljamo njegovo izkušnjo dela pri tako veliki korporaciji kot je Google in kako pridobljeno znanje aplicira v zdajšnji delovni proces.

Web Center: Kaj si delal preden si začel sodelovati s podjetjem Google?

Jure Miškulin: Pred delom za Google sem že tekom študentskih let delal kot informacijski tehnolog v eni od ljubljanskih izpostav UniCredit Banke. Po končanem študiju sem se zaposlil na Slovaškem, v Bratislavi, v ameriškem mednarodnem telekomunikacijskem podjetju AT&T, kjer sem se ukvarjal s tehnično pomočjo za internet, telefonijo in televizijo za ameriški trg.

WC: Kako je prišlo do sodelovanja z Googlom, ste vi kontaktirali podjetje? Kako je potekal razgovor?

JM: Služba mi je bila kar dvakrat ponujena preko družbenega omrežja LinkedIn. Prvič sem jo zavrnil jeseni 2018, ker sem takrat ravno prišel v Bratislavo in se nisem želel odseliti na Irsko, kar je bil pogoj za delo v Googlu. Minilo je kar nekaj časa, ko sem spet prejel poziv Googlovih rekrutov preko LinkedIn-a in takrat sem zgrabil priložnost ter sprejel ponujeno delo kot izziv.  

Sledili so trije krogi razgovorov, ki sem jih uspešno opravil.

WC: Kako je potekalo uvajanje v delo, lahko izpostaviš kaj, kar te je presenetilo?

JM: Uvajanje, ali onboarding (kot temu pravijo Angleži) je bilo precej dolgo, kar je popolnoma razumljivo, saj je moje delo potekalo na oddelku Google Ads za celotno zahodno Evropo. Začetno uvajanje v delo je trajalo tri tedne preko video klicev z nadrejenimi iz Rusije, ki pa so sicer delali na Poljskem. Kmalu zatem se mi je pridružila še nova sodelavka iz Poljske. Tako sva bila na uvajanju dva, posvečal pa se nama je prej omenjeni ruski trener. Celoten proces je potekal v angleškem jeziku, kot zanimivost pa bi izpostavil, da ima Google Ads v skoraj vsaki državi določene specifike, ki jih je bilo potrebno pred začetkom dela spoznati.

Uvajanja sem bil deležen tudi neposredno na sedežu podjetja Google v Dublinu, in sicer me je pod okrilje vzela irska trenerka.

WC: Po treh tednih si torej pričel z delom?

JM: Ne, uvajanje je razdeljeno na dva sklopa. Prve tri tedne sem spoznaval osnove delovnega procesa, ki pa so jim nato sledili še trije tedni spremljanja procesov dela znotraj oddelka, v katerega sem bil dodeljen. Opazoval sem sodelavce pri delu in se učil. Tekom uvodnih treh tednov sem imel priložnost podrobno spoznati celoten sistem Google Ads, Google Analytics, Google Merchant Center (Shopping oglasi) in Googlov interni CRM sistem za pomoč strankam. Skupaj je torej uvajanje trajalo 6 tednov.

WC: Ali nudi Google tudi dodatna izobraževanja na delovnem mestu, kako si gradil svoje znanje o Google oglaševanju?

JM: Seveda, proces učenja ni bil nikoli zaključen in venomer sem se imel priložnost naučiti česa novega. Google nudi ogromno dodatnih izobraževanj ob delu. Vsak teden so nam bile ob delu dodeljene še štiri ure, ki smo jih posvetili učenju. Imeli smo tudi konstantna izobraževanja o posodobitvah določenih orodij in osvežitvena izobraževanja, ki smo jih lahko opravljali tudi med delom.

V grobem lahko svoje delo na Googlu razdelim na 4 sklope:

  1. Vsakdanje delo – pomoč slovenskim in mednarodnim podjetjem s težavami pri Google Ads in Google Analytics;
  2. Redna interna izobraževanja in dodatna izobraževanja na delu;
  3. Oglaševanje na “testnem računu”, ki mi ga je dodelil Google, kjer sem sam poljubno lahko postavljal kakršnekoli akcije in oglase ter analiziral rezultate. 
  4. Vzporedno pisanje diplomske naloge z naslovom Dinamični remarketing in Google oglaševanje. 

WC: Kakšno pa je bilo življenje na Irskem pred in med razmahom epidemije?

JM: Življenje na Irskem pred korono je bilo zelo živahno, drago, polno potovanj in raznolikih dogodkov ter aktivnosti. Uspel sem prepotovati velik del Irske z avtom in vlakom, obiskal več znamenitosti in lokalnih atrakcij v Dublinu. Za prevozno sredstvo po mestu sem si kar hitro kupil kolo, saj javni prevoz ni tako razvit, kot sem pričakoval.

Ko je nastopila pandemija covid-19 pa se je življenje na Irskem spremenilo v monotono upoštevanje omejitev in priporočil. Prve omejitve gibanja so bile omejene na 2 km okoli svojega prebivališča, nato 5 km, 10 km … Pred pričetkom pandemije sem na Irskem prebival manj kot leto dni, zato na žalost nisem poznal veliko ljudi. Stanovanje sem si najprej delil še z dvema Ircema, nato pa sem se zaradi nižje najemnine preselil v hišo na drugi strani Dublina, kjer sem živel s Španko, Francozinjo in Italijanom. 

Kljub neljubim omejitvam in pretresljivi situaciji po svetu, sem pandemične razmere izkoristil za nadgrajevanje znanja in razvijanje svojih kariernih ciljev. Tako sem uspel dokončati diplomsko nalogo in veliko svojega prostega časa posvetil spoznavanju sistema Google Ads, ki me je še posebno zanimal. 

WC: Bi lahko izpostavil kaj, kar te je na Irskem presenetilo?

JM: Da, nisem pričakoval, da bodo življenjski stroški občutno višji. Življenje na Irskem je dražje od Slovenije, najemnine v Dublinu so vsaj dvakrat višje od ljubljanskih, mogoče celo trikrat. Na primer, za sobo v hiši z dvema sostanovalcema sem plačeval 750 € na mesec, živel pa sem več kot 5 km stran od centra. Po drugi strani pa je bila sama hrana le nekoliko dražja kot pri nas. Zaradi slabše organiziranega javnega prevoza sem raje kolesaril in s tem prihranil nekaj časa ter denarja. Ker sem do nedavnega treniral kolesarstvo, mi to ni predstavljalo problema. Poudariti moram, da bi bili stroški življenja precej nižji, v kolikor bi stanloval izven Dublina.

Dublin je glavno mesto Republike Irske, leži na vzhodni obali otoka ob izlivu reke Liffey. Slovi po svojem glasbenem dogajanju, prijazni kulturi in enemu najbolj znanih izvoznih artiklov – temnemu pivu Guinness. Na fotografiji je ena bolj znanih ulic, Anne Street.

WC: V času vrhunca pandemije ste delali od doma. Kako je poteklo delo?

JM: Google se je odzval res hitro in učinkovito. Ker sem imel predhodno znanje iz informacijske tehnologije, sem si domače delovno okolje uredil brez problemov. Google nam je povrnil stroške nakupa pisalne mize in stola, kasneje pa smo dobili tudi dodatna finančna sredstva za nakup ostalih elektronskih naprav za nemoteno delo. Proces dela je tako ostal nespremenjen, spremenili sta se le lokacija in komunikacija. Slednja je potekala preko Google Meet video klicev in Hangouts klepetalnika. Nadrejeni so nas kljub zavedanju, da je Googlova pisarna najboljše okolje za varnost podatkov, poučili o zaostritvi varnosti podatkov in o ukrepih.

WC: Znano je, da se v Dublinu nahaja veliko uspešnih podjetij. Katera so se nahajala v vaši “industrijski coni”?

JM: Moje delovno mesto se je nahajalo na območju, imenovanem East Point Business. Gre za park, ki je celoti v lasti Googla, vendar Google oddaja prostore tudi drugim podjetjem. To območje je veliko približno toliko kot BTC City v Ljubljani, znotraj območja pa je delovalo nekaj več kot dvajset podjetij s pisarnami. Od Googlovih orodij smo imeli tam Google Ads/Analytics, YouTube, Google Maps in Google 360. Od ostalih podjetij pa je bil tam še Facebook, Pinterest, Oracle, Citrix, Virgin Media, Activision, Majorel in drugi.

Zračni posnetek obsežnosti tehnološkega parka East Point Business, ki je v celoti last Googla.

WC: Kakšne so bile pisarne?

JM: Celoten sistem pisarn je bil odprtega tipa, kar pomeni, da smo bili v istem prostoru zaposleni iz večine Evropskih držav. Odprt tip pisarn ima svoje prednosti: hitro se lahko povežeš s sodelavci, komunikacija in reševanje problemov tako teče veliko hitreje. Ima pa tudi, zame veliko, negativno lastnost in ta je, da je nekoliko bolj hrupna. Poudaril bi, da je bilo za nas dobro poskrbljeno. Vsaka pisarna je imela tudi kuhinjo s kavomatom, sadjem in nekaj drugimi prigrizki. Vsak dan smo imeli novo in svežo ponudbo. Tako je bilo delovno okolje zares prijetno, sproščeno, a delovno. Presenetilo me je, da se je tekom dela od doma produktivnost nekoliko dvignila in prav to bi pripisal pisarniškemu hrupu, ki pa ga doma ni. Tudi za varnost je bilo temeljito poskrbljeno – zaposleni smo v prostore lahko vstopili le z identifikacijsko izkaznico, pred vhodi pa se je zvrstilo veliko preveritev izkaznic s strani varnostnikov.

WC: Kakšni pa so bili sodelavci? Ste se dobro ujeli?

JM: S sodelavci smo se precej dobro ujeli in smo hitro postali prijatelji. Nudili smo si medsebojno pomoč in aktivno sodelovali pri reševanju kakšnih zapletov. Lahko bi rekel, da je bil nivo komunikacije zelo visok.

WC: Kakšna pa je bila raven kolegialnosti? Te je morda presenetilo, kam vse so se sodelavci razpršili prav zaradi te delovne izkušnje?

JM: Ni zanemarljivo, da se je veliko nekdanjih sodelavcev uspešno zaposlilo v različnih mednarodnih oglaševalskih agencijah po celotni Evropi ali pa v drugih oddelkih podjetja. Z njim imam še vedno dobre odnose, z veseljem ohranjam kontakte in vesel sem, da si izmenjamo tako izkušnje kot tudi priporočila ob različnih priložnostih.

WC: Če preideva na bolj tehnična vprašanja, katera Googlova orodja so bila del tvojega vsakdana?

JM: Google Ads, Google Analytics in Google Merchant Center. Ob napredovanju sem delno podpiral tudi Google Tag Manager in Google My Business. Moje primarno delo je bila pomoč strankam pri uporabi orodij Google Ads, Google Analytics in Google Merchant Center. 

Sodeloval sem s strankami in podjetji na območjih Slovenije, Hrvaške, Srbije, Črne Gore, Bosne, Makedonije, Albanije, Bolgarije, Latvije, Litve, Estonije, Finske in Norveške. Moja glavna prioriteta je bila posvečanje slovenskim strankam, vendar govoriva o manjšem številu podjetij, zato sem pomagal tudi podjetjem iz drugih tržišč. Strankam sem nudil pomoč na različne načine, odvisno od kompleksnosti izziva, s katerim so se soočali. 

Včasih je bilo dovolj, da sem s podjetjem komuniciral preko spletne pošte, občasno pa sem se podjetju posvetil tudi preko telefonskega klica. Za kratka vprašanja sem bil vedno na voljo tudi preko klepetalnika. Slovenskim podjetjem in strankam sem pomoč nudil v slovenščini, s tujimi strankami pa smo se pogovarjali v angleščini. Strankam sem nudil podporo v zvezi s katerimikoli težavami in vprašanji glede Google Ads, Google Analytics in Google Merchant Center. V večini primerov so bile stranke oglaševalske agencije ali mala in srednje velika podjetja, v redkih primerih tudi večja podjetja.

WC: Kakšna je možnost napredovanja v Googlu?

JM: Možnost napredovanja je kar omejena, vendar pa sem manjše napredovanje uspel doseči še pred zaključkom prvega leta dela. To napredovanje me je pripeljalo do tega, da sem lahko sodeloval z večjimi strankami (več porabe za oglaševanje), prejel pa sem tudi dodatne 3 tedne poglobljenega izobraževanja s področja uporabe orodij. Nadaljnje napredovanje je bilo težje dosegljivo oziroma se sam za tak tip napredovanja ne bi želel potegovati. Govorim o napredovanjih v vodje ekip, napredovanje za različna področja obračunavanja in računovodstva, poglobitev v določene dele sistema in selitev v popolnoma druge oddelke podjetja.

Nič od tega me ni pritegnilo, saj sem želel ostati neposredno v oglaševanju, saj sem v tem užival in dosegal ter celo presegal zastavljene cilje. To delo mi še vedno predstavlja izziv in me tudi navdihuje, saj je potrebno izbrati za vsako panogo drugo pot oglaševanja.

WC: Bi lahko rekel, da je bila delovna izkušnja z Googlom ključna priprava na sedanje delo?

JM: Da, izkušnja mi je podala trdne temelje in raziskovanje različnih možnosti, ki jih ponuja Google oglaševanje. Do potankosti sem izkoristil vsako izobraževanje, s čimer sem širil nabor znanj in orodij, ki jih vsakodnevno uporabljam pri delu. Vsekakor lahko rečem, da sem pridobil vsa potrebna znanja in skrivnosti trikov, ki jih potrebuješ za uspešno Google oglaševanje in zavedam se, da teh ne bi pridobil v nobenem drugem podjetju.

WC: Kaj te je prepričalo, da delo v Googlu zamenjaš za delo v oglaševalski agenciji Web Center? Najverjetneje si imel odprta vrata v mnogih podjetjih?

Odločitev za zamenjavo se ni zgodila čez noč. Z Maticem, direktorjem podjetja Web Center, se poznava že vrsto let. Spomladi 2022 me je povabil na kosilo in mi predstavil njegovo vizijo podjetja. Navdihuje me delo, ki ga opravljam in v podjetju se mi je ponudila zares odlična priložnost, saj sem kot vodja Google oglaševanja prevzel skrbništvo za vse stranke, kar daje mojemu delu širino, hkrati pa se počutim svobodnega. Z mlado ekipo, ki sestavlja Web Center, nenehno kreiramo nove ideje, plane in zamisli, kar me dela kreativnega in uspešnega. Vesel sem, da sem postal del ekipe in da odlično sodelujemo.  

Jure Miškulin (levo) in Matic Kolar

WC: Torej spremljaš vse Google oglaševalske račune v podjetju Web Center?

JM: Da, v kolikor se odločite za Google oglaševanje v podjetju Web Center, bom aktivno spremljal vaš oglaševalski račun. V sodelovanju z ostalimi člani ekipe bomo skrbeli za uresničitev vaših ciljev in za kvalitetno ter profitabilno oglaševanje. 

WC: Lahko v podjetju poleg samega sodelovanja z vrhunskim strokovnjakom na področju Google oglaševanja ponudite še kakšen bonus?

JM: V Web Centru imamo certifikate za oglaševanje v vseh Googlovih omrežjih in smo tudi Google Partner, s čimer se veliko drugih ne more pohvaliti. Imamo zares veliko znanja iz sveta oglaševanja, ki ga z veseljem apliciramo v oglaševanje za vsako novo stranko.

Vsaki novi stranki nudimo tudi 350 € kredita ob odprtju novega Google Ads računa preko nas (kredit se pridobi po začetni porabi 350 €).

KONTAKT

    Komentiraj objavo

    Dodaj odgovor

    Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja