Meta opis – kako narediti privlačen in zanimiv opis

Meta opis je delček kode, dolg približno 155 znakov – oznaka v HTML-ju, ki povzema vsebino strani. Iskalniki prikazujejo meta opis v rezultatih iskanja, zato je optimizacija meta opisov ključnega pomena pri optimizaciji spletnih strani. Ker se meta opisi nahajajo na sami spletni strani, spadajo v pod kategorijo optimizacije spletnih strani, ki jo imenujemo on site optimizacija spletnih strani.

meta opis

Kako deluje meta opis?

Meta opis je HTML oznaka, ki se nahaja v kodi.  V kodo spletne strani se vnese s pomočjo “značke” Namen meta opisa je preprost: Prepričati uporabnike, ki iščejo preko googla, da kliknejo na vašo spletno stran in pregledajo informacije, ki jih ponujate. Iskalniki meta opis neposredno ne upoštevajo pri določanju pozicij. Dobro urejeni meta opisi, pa vam bodo prišli še kako pri Googlovem “računanju” CTR-ja  (click-through-rate oz. število klikov, glede na pozicijo). Tako google ugotovi ali je vaša spletna stran dober rezultat za iskano ključno besedo. Več ljudi, kot bo kliknalo na vaš zadetek, boljše pozicije boste imeli. Zato je optimizacija meta opisov zelo pomembna.

meta opis - hipnoterapija
Meta opis je označeno besedilo na sliki.

6 značilnosti dobrega meta opisa

Za vas smo zbrali šest najpomembnejših točk, ki jih morate upoštevati pri kreiranju meta opisa.

  1. Dolžina meta opisa Lahko je dolg 155 znakov – včasih celo več. Prava dolžina meta opisa ne obstaja. Google lahko na primer dodaja datum članu, kar zmanjša število razpoložljivih znakov. Vsekakor pa ne smete prekoračiti dolžine, saj se vaše besedilo ne bo pravilno prikazalo.
  2. Vključiti poziv k dejanju. “Pozdravljeni, imamo nov izdelek, ki ga želite. Preberite več! “. To je vaše prodajno besedilo, ki se lahko nahaja na strani, nikakor pa ne pri meta opisu. Lahko pa uporabite fraze kot so: – Preberi več, – Preizkusite brezplačno, – Brezplačen prenos programa…
  3. Strukturni podatki Uporabite strukturne podatke, ki bodo poskrbeli za obogaten prikaz v Googlu. Tako lahko podate oceno vaši strank (zvezdice ob rezultatu), dodate specifikacije določenega izdelka…
  4. Prava vsebina Google bo hitro spoznal meta opise, ki poskušajo zavajati obiskovalca. Zavajajoči opisi bodo najverjetneje povečali hitrost izhoda iz spletne strani. To posledično vodi do slabših pozicij v Googlu. Zato ne zavajajte uporabnika z informacijami, ki jih na vaši spletni strani ne bo našel.
  5. Ključna beseda Meta opis mora vsebovati osrednjo ključno besedo. Če se iskalna ključna beseda ujema z besedilom v meta opisu, bo Google bolj nagnjen k uporabi tega meta opisa in ga dodatno označil v rezultatih iskanja.
  6. Edinstven meta opis  Če je vaš meta opis enak ostalim, bo možnost, da uporabnik na Googlu klinke na vaš zadetek veliko manjša. Čeprav se lahko naslovi strani razlikujejo, bodo meta opisi enaki. Predlagamo vam, da preverite na kakšen način imajo urejene meta opise konkurenčne spletne strani.

Primeri dobrega meta opisa

Dober meta opis se lahko sestavi na različne načine. Pravi način boste izbrali glede na vsebino, ki jo na svoji strani uporabniku ponujate. Prepričani smo, da boste s pomočjo teh idej, dobili nekaj asocijacij za svojo spletno stran, ki jih lahko uporabite.

Prava dolžina

Prava dolžina je ključnega pomena. V neaterih primerih, lahko Google avtomatsko doda datum objave, kar skrajša dolžino meta opisa.

meta opis

Vključite call-to-action besedilo

V tem primeru lahko najdemo dva primera uporabe “call to action” v besedilu. Prvi je “Learn more now” in “Buy Now”. Oba spodbujata na klik uporabnika na vašo spletno stran.

Vključite podatke o izdelku

8 MP kamera, GPS, bluetooth… Vašega kupca zanimajo specifikacije izdelka in ne prodajni nagovor. Zato raje v meta opisu uporabite specifikacije vašega izdelka.

Vključite ključno besedo

V besedilo vključite ključno besedo. Google bo besedo, ki jo je uporabnik vpisal v google in se nahaja v vašem meta opisu poudaril. Tako bo vaš zadetek veliko bolj viden uporabniku.

meta opis - optimizacija spletnih strani

Menite, da morate spremeniti svoje meta opise, vendar ne znate sestaviti besedila, ki bo pritegnil uporabnika? Izpolnite kontaktni obrazec na naši spletni strani in nam zaupajte vaše želje!

spletni obrazec
Število komentarjev: 4
  1. Odlično, da ste v članek navedli tudi praktične primere o tem, kako najbolje sestaviti meta opise. Če ni skrivnost nas zanima tudi to, kateri plugin za WordPress priporočate, za vnašanje meta opisov.

    Hvala za vaš odgovor,
    Anja

    1. Pozdravljena Anja,

      V kolikor je vaša stran narejena v WordPressu predlagamo uporabo vtičnika YOAST.

      Lep dan

  2. Kratko in jedrnato. Veste kako se lahko poleg iskalnega rezultata prikaže tudi slika t.i. “rich snippet”?

Komentiraj objavo

Vaš e-naslov ne bo objavljen.