" />

OSNOVE OPTIMIZACIJE SPLETNIH STRANI (SEO)

Kaj je optimizacija in zakaj je pomembna?

2. del SEO vodiča

Uvod

Dobrodošli! Veselimo se, da ste tukaj!

 

Če že poznate osnove optimizacije in dobro razumete različne SEO tehnike, lahko preskočite na poglavje 2 (še vedno pa vam priporočamo, da preberete osnove in osvežite svoje obstoječe znanje).

 

Vsem ostalim, bo to poglavje pomagalo pridobiti osnovno znanje iz področja optimizacije spletnih strani.

 

Kaj SEO pravzaporav pomeni?

 

SEO pomeni “search engine optimization” oz. optimizacija za iskalnike. V Sloveniji se v praki SEO prevaja v optimizacija spletnih strani. Gre za različne tehnike povečanja kakovosti in količine obiska spletnih strani, preko neplačanih (organskih) rezultatov.

 

Za doseganje najvišjih mest, boste morali razumeti, kaj ljudje iščejo. Na podlagi njihovega iskanja, boste nato pripraviti vsebino, ki bo najbolje odgovorila na njihovo iskanje.

 

Imate težave z razumevanjem SEO besedišča?

 

Če imate težave s katero koli besedo v tem vodiču, smo za vas pripravili slovar SEO izrazov in pojmov.

 

Oglejte si slovar SEO izrazov in pojmov.

 

Osnove iskalnika

 

Iskalniki preiskujejo milijarde vsebin in ocenijo na tisoče dejavnikov, da ugotovijo, katera vsebina bo najverjetneje odgovorila na uporabnikovo poizvedbo.

 

Iskalniki vse to počnejo tako, da odkrijejo vse razpoložljive vsebine na internetu. Ta proces imenujemo “indeksiranje”. V naslednjem poglavju bomo podrobneje pokrivali iskanje, indeksiranje in uvrstitev.

 

Kateri rezultati iskanja so “organski”?

 

Kot smo že rekli, so rezultati organskega iskanja tisti, ki uporabnikom ponujajo najbolj relavantno vsebino (ne oglaševanje). Pred leti je bilo to enostavno opaziti – oglasi so bili jasno označeni kot oglasi, preostali (organski) rezultati pa so običajno imeli obliko “10 modrih povezav”. Toda s tem, kako se je iskanje spremenilo, kako lahko danes opazimo organske rezultate?

 

Danes so strani z rezultati iskalnika – v stroki pogosto imenovane “SERP” – napolnjene z bolj oglaševalsko in dinamičnejšo obliko organskih rezultatov (imenovane “SERP funkcije”), kot smo jo kdaj videli.  Še naprej se pojavljajo nove funkcije SERP, ki jih v veliki meri spodbuja to, kar ljudje iščejo. SERP funkcije so v različnih državah različne. V Sloveniji tako še vedno ni na voljo Google shoping oglaševanje.

 

Če na primer iščete “Vreme v Ljubljani” boste videli vremensko napoved za Ljubljano neposredno v SERP (iskalniku) namesto povezave do spletne strani, ki bi lahko imela to napoved. In če iščete “picerija Ljubljana”, boste videli rezultat lokalnega iskanja, ki ga sestavljajo Ljubljanske picerije. Uporabno, kajne?

 

Pomembno se je zavedati, da iskalniki zaslužijo z oglaševanjem.

 

Nekatere funkcije SERP v Googlu so organske in nanje lahko vpliva optimizacija spletne strani (SEO). Med njimi so predstavljeni delci (pospeševanje organskega rezultata, ki prikazuje odgovor) in povezana vprašanja (npr. polja “Ljudje tudi vprašajo”).

 

Treba je omeniti, da obstajajo številne druge funkcije iskanja, ki, čeprav niso plačano oglaševanje, običajno ne more vplivati n SEO. Te funkcije pogosto imajo podatke, pridobljene iz lastnih virov podatkov, kot so Wikipedija, WebMD in IMDb.

 

Zakaj je optimizacija spletne strani (SEO) tako zelo pomembna

 

Medtem ko lahko plačano oglaševanje, družbeni mediji in druge spletne platforme ustvarijo promet na spletnih straneh, večino spletnega prometa vozijo iskalniki.

 

Rezultati organskega iskanja zajemajo več digitalnih nepremičnin, zdijo bolj verodostojni za varne iskalce in prejemajo veliko več klikov kot plačanih oglasov. Od vseh iskanj v ZDA na primer samo ~2,8 % ljudi klikne na plačane oglase.

 

Na kratko: SEO ima ~20X več priložnosti za pridobitev obiskovalcev kot PPC tako na mobilnih kot namiznih računalnikih.

 

Optimizacija spletnih strani (SEO) je tudi eden izmed edinih spletnih marketinških kanalov, ki lahko ob pravilni postavitvi dolgoročno vpliva na vaše konverzije. Tudi če v optimizacijo ne vlagate več! Če zagotovite kvalitetno vsebino, ki si zasluži uvrstitev za izbrane ključne besede, lahko vaš promet postopoma raste. Na drugi strani pa oglaševanje potrebuje stalno financiranje za pridobivanje prometa na vašo spletno stran.

 

Iskalniki postajajo pametnejši, vendar še vedno potrebujejo našo pomoč.

 

Optimizacija spletne strani bo pomagala pri zagotavljanju boljših informacij iskalnikom, tako da bo vaša vsebina lahko pravilno indeksirana in prikazana v rezultatih iskanja.

 

Kdaj je čas, da najamete strokovnjaka, svetovalca ali agencijo za optimizacijo spletne strani (SEO)?

 

Odvisno od vaše širine, pripravljenosti za učenje in kompleksnosti vaše spletne strani.  Osnove SEO pa lahko izvedete tudi sami.

 

Če iščete strokovno pomoč, je pomembno vedeti, da številne agencije in svetovalci “zagotavljajo SEO storitve,” vendar se lahko le te zelo razlikujejo po kakovosti. Vedoč, kako izbrati dobro SEO podjetje vam lahko prihrani veliko časa in denarja, saj lahko napačne SEO tehnike dejansko škodijo vaši spletni strani več, kot bodo pomagali.

 

White hat vs black hat SEO

 

“White hat SEO” se nanaša na SEO tehnike, najboljše prakse in strategije, ki se držujejo pravila iskalnika, njegov primarni poudarek, da zagotovi večjo vrednost ljudem.

 

“Black hat SEO” se nanaša na tehnike in strategije, ki poskušajo prelisičiti iskalnike. Medtem ko black hat SEO lahko deluje, je zelo tvegan, in lahko se zgodi, da bod spletna stran kaznovana in/ali de-indeksirana (umaknjene iz rezultatov iskanja).

 

Kaznovne spletne strani so v preteklosti že bankrotirale podjetja. To je le še en razlog, da ste zelo previdni pri izbiri strokovnjaka ali agencije za SEO optimizacijo vaše spletne strani.

 

Iskalniki in SEO industrija, si delita veliko skupnih ciljev

 

Iskalniki vam želijo pomagati pri uspehu. V bistvu, Google ima celo Iskalnik Optimizacija Starter Guide, podobno kot naš vodič v optimizacijo spletnih strani (SEO)!

 

Google nam pomaga preko za centra za pomoč Google Search Central Help Community.

 

Medtem ko se smernice razlikujejo od iskalnika do iskalnika, temeljna načela ostanejo enaka. Ne poskušajte prelisičiti iskalnikov. Namesto tega svojim obiskovalcem zagotovite odlično spletno izkušnjo. Kako lahko to naredite? Upoštevajte smernice iz strni iskalnikov in poskrbite za odlično uporabniško izkušnjo.

 

Smernice za Google Webmaster

Osnovna načela:

  • Naredite stran za uporabnike, ne za iskalnike.
  • Ne zavajajte uporabnikov.
  • Izogibajte se trikov, namenjenih izboljšanju razvrstitev iskalnikov. Dobro pravilo palca je, ali bi se počutili udobno, ko bi pojasnili, kaj ste storili spletnemu mestu googlu. Še en uporaben test je vprašati: “Ali to pomaga mojim uporabnikom? Bi to storil, če iskalniki ne bi obstajali?”
  • Pomislite, kaj naredi vašo spletno stran edinstveno, dragoceno ali privlačno.

 

Stvari, ki se jih je treba izogniti:

  • Samodejno ustvarjena vsebina
  • Sodelovanje v shemah povezavah
  • Ustvarjanje strani z malo ali brez izvirne vsebine (kopiranje vsebine)
  • Skrito besedilo in povezave.

 

Dobro je biti zelo seznanjen z Googlovimi smernicami za webmaster.

Tukaj si oglejte celotne Smernice za Google Webmaster

 

Smernice za Bing Webmaster

Osnovna načela:

  • Zagotovite jasno, globoko, privlačno in preprosto iskanje vsebine na spletnem mestu.
  • Ohranite naslove strani jasnim in ustreznim.
  • “Socialni signali” so pozitivni signali in lahko vplivajo na to, kako se na dolgi rok organsko uvrščate.
  • Hitrost strani je pomembna, skupaj z dobro uporabniško izkušnjo.
  • Uporabite alt atribute za opis slik, tako da lahko Bing bolje razume vsebino.

 

Stvari, ki se jih je treba izogniti:

  • Kratka vsebina,
  • Zakup povezav, sodelovanje v shemah povezav, lahko privedejo do de-indeksacije.
  • Uredite URL naslove, tako da so jedrnate strukture in vključujejo ključne besede.
  • Zakopavanje povezav v Javascript/Flash/Silverlight.
  • Podvojena vsebina.

 

Smernice za lokalna iskanja vašega podjetja v Googlu

 

Če podjetje, za katerega opravljate optimizacijo spletne strani (SEO) deluje lokalno, bodisi zunaj skladišča bodisi vozi na lokacije strank za opravljanje storitve, izpolnjuje pogoje za seznam Google My Business. Za lokalna podjetja, ima Google posebne smernice, pri ustvarjanju in upravljanju teh seznamov.

 

Osnovna načela:

  • Prepričajte se, da ste upravičeni do vključitve v indeks Google My Business; morate imeti fizični naslov, tudi če je vaš domači naslov, in morate služiti strankam iz oči v oči, bodisi na vaši lokaciji (kot trgovina na drobno) ali na njihovi (kot vodovodar)
  • Iskreno in natančno predstavite vse vidike lokalnih poslovnih podatkov, vključno z imenom, naslovom, telefonsko številko, naslovom spletnega mesta, poslovnimi kategorijami, delovnim časom, ipd.

 

Stvari, ki se jih je treba izogibati

  1. Ustvarjanje seznamov Google My Business za spletne strani, ki za to niso upravičene
  2. Napačno prikazovanje vseh vaših osnovnih poslovnih informacij,
  3. Uporaba poštnih predalov ali virtualnih pisarn,
  4. Zloraba ocen na Google My Business preko lažnih ocen vašega podjetja ali lažnih negativnih ocen vaših konkurentov
  5. Drago, začetnih napak, ki so privsečenega zaradi neuspeha branja finih podrobnosti Googlovih smernic

 

Če se boste osredotočili na uvrstitev v iskalniku Bing, se posvetite tudi njihovim smernicam.

Oglejte si celotno Bing Webmaster smernice tukaj

 

Lokalna, nacionalna ali mednarodna optimizacija spletne strani (SEO)?

 

Lokalna podjetja bodo pogosto želela razvrstiti ključne besede lokalnega namena, kot so “[storitev] + [blizu mene]” ali “[storitev] + [mesto]”, da bi zajela potencialne stranke, ki iščejo izdelke ali storitve v določenem lokalnem okolju, v katerem jih ponujajo. Vendar pa vsa podjetja ne delujejo lokalno. Veliko spletnih mest ne predstavlja podjetja, ki temelji na lokaciji, temveč cilja ciljne skupine na nacionalni (državni) ali celo mednarodni ravni. Več o tej tematiki, si lahko preberete v 4 poglavju našega SEO vodiča!

 

Izpolnjevanje uporabniškega namena

 

Namesto, da bi kršili te smernice v poskusu, da bi prelisičiti iskalnike, da vas razvrstijo višje, se osredotočite na razumevanje in izpolnjevanje uporabniškega namena. Ko oseba nekaj išče, ima želeni izid. Naj gre za odgovor, koncertne vstopnice ali mačjo fotografijo, je ta želena vsebina njihov »uporabniški namen«.

 

Če oseba izvede iskanje »bendov«, je njihov namen najti glasbene skupine, poročne skupine, žaga za skupine ali kaj drugega?

 

Vaša naloga je, da hitro  uporabnikom zagotovite vsebino, ki si jo želijo v obliki, v kateri si jo želijo.

 

Pogoste vrste uporabniških namenov:

Informacije: Iskanje informacij. Primer: “Kaj je najboljša vrsta prenosnika za fotografijo?”

Navigacija: Iskanje določene spletne strani. Primer: “Apple”

Nakup: Iskanje z namenom nakupa. Primer: “dobre ponudbe na MacBook Pros”

 

Vpogled v namen uporabnika lahko vidite tako, da googlate želene ključne besede in ocenite trenutne rezultate iskanja. Če je na primer na voljo fotografski kotiček, je zelo mogoče, da ljudje, ki iščejo te ključne besede, iščejo fotografije.

 

Ocenite tudi vsebino, ki jo imajo konkurenti na najvišjih mestih. Kako lahko na vaši spletni strani zagotovite 10x boljšo vsebino?

 

Zagotavljanje ustreznih, visokokakovostnih vsebin na vaši spletni strani vam bo pomagalo pri višji razvrstitvi rezultatov iskanja, kar je še pomembneje, vzpostavilo bo verodostojnost in zaupanje v vašo blagovno znamko.

 

Preden naredite karkoli od tega, morate najprej razumeti cilje vaše spletne strani za pripraviti strateški SEO načrt.

 

Poznajte cilje spletnega mesta/odjemalca

 

Vsaka spletna stran je drugačna, zato si vzemite čas, da resnično razumete vse cilje vaše spletne strani. To vam bo pomagalo določiti, na katera področja SEO se morate osredotočiti, kje in kako slediti konverzijam in kako določiti vrednosti konverzij.

 

Kaj bodo vaši KPI-ji (ključni kazalniki uspešnosti) za merjenje donosa naložbe v optimizacijo spletne strani (SEO)? Bolj preprosto, kaj je končnji cilj optimizacije vaše spletne strani? Zapišite si ga, čeprav je tako preprost:

Za spletno stran ____________ je moj primarni SEO KPI ____.

 

Kateri so pogosti ključni kazalniki:

  • spletni nakup (prodaja),
  • prenos,
  • Oddaja povpraševanja,
  • Telefonski klici.

 

Če je vaše podjetje lokalno, boste želeli določiti KPI-je tudi v Googlu My Business. Na voljo imate:

  • Kliki za klic,
  • Kliki na spletno mesto,
  • Navodila za pot (navigacija).

 

Morda ste opazili, da stvari, kot sta »1. mesto za ključno besedo« in »promet«, niso bile na seznamu KPI-jev, in to je namerno.

 

Optimizacija spletnih strani (SEO) lahko pomaga vašo spletno stran uvrstiti višje v rezultatih iskanja in posledično pridobiti več prometa na vašo spletno stran. Pri visokem razvrščanju ni veliko vrednosti, če nihče ne klikne na vaš organski rezultat in ni veliko vrednosti večjega prometa, če ta promet ne dosega vašega končnega cilja – prodaja, povpraševanje, klici, …

 

Kakšno spletno stran, bi raje imeli:

  • 1.000 mesečnih obiskovalcev in 5 oseb, ki izpolnijo kontaktni obrazec? Ali…
  • 300 mesečnih obiskovalcev in 30 oseb, ki izpolni kontaktni obrazec?

 

Če uporabljate optimizacijo spletne strani za pridobivanje obiskovalcev na vašo spletno stran z namenom konverzij, upamo, da bi izbrali slednje! Preden se vkrcate v svet optimizacije, se prepričajte, da ste si zastavili prave poslovne cilje, nato pa uporabite optimizacijo spletne strani, da cilje tudi dosežete.

 

SEO doseže toliko več kot metrike nečimrnosti. Ko je dobro opravljeno, pomaga resničnim podjetjem doseči resnične cilje za svoj uspeh.

 

Načrtovanje (in doseganje) pravih ciljev je ena najpomembnejših stvari, ki jih lahko storite pri SEO optimizaciji.

 

Ta priročnik vam bo pomagal postati bolj podatkovno voden v prizadevanjih za SEO.

 

Popite drugo kavo in se potopite se v 2 poglavje – Kako delujejo iskalniki: Crawling, indeksiranje in razvrščanje.

4. Raziskava ključnih besed

5. On page SEO

6. Tehnična optimizacija

7. Podporne povezave in avtoriteta

8. Merjenje in sledenje SEO rezultatom